قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت از راه اندازی 655 پایگاه و 155 مرکز جامع سلامت در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 07 August 2015
به گزارش تابناک، با حضور دکتر ناصر کلانتری، قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه های بهداشت و درمان ، دکتر شکاری رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان ، فرماندار بندرعباس و جمعی از مسئولان و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان استان مرکز جامع سلامت واقع در بلوار جمهوری اسلامی ، کمربندی بندرعباس همزمان با 25 مرکز و 23 پایگاه سلامت در استان هرمزگان افتتاح و به بهره برداری رسید.
 
دکتر کلانتری در مراسم افتتاح این مرکز گفت : 15 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش طرح ارائه خدمات مراقبتهای اولیه به جمعیت حاشیه نشین و شهر های 20 تا 50 هزار نفر قرار دارند که شامل خدمات سلامت که کل جمعیت را هدف قرار می دهند. همچون تحلیـل وضـعیت سـلامت، نظـام مراقبـت سـلامت، تـرویج سلامت، خدمات پیشگیري، کنترل بیماري هاي واگیردار، بیماري هـاي غیرواگیـر، بهداشـت محـیط، آمـادگی و پاسـخ در بحـران و بهداشت حرفه ای .بخشی از برنامه های این طرح خواهد بود .
 
قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت ابراز کرد : خدمات و مراقبتهاي سلامت در دو سطح در اختیار افراد و جامعه تحت پوشش گذاشته می شود سطح اول: شامل خدمات مراقبتهاي اولیه سلامت فرد و جامعه است. سطح دوم: شامل خدمات تخصصی می شود که توسط واحدهاي سرپایی و بستري در نظام سلامت ارائه می گردد.
 
وی با اشاره به راه اندازی 655 پایگاه و 155 مرکز جامع سلامت در کشور تصریح کرد : اعتبار راه اندازی و تجهیز این پایگاهها و مراکز از دو محل  ، یک درصد ارزش افزوده از مالیات پرداختی مردم و اعتبارات بهداشت شهری برای پوشش و استقرار و گسترش خدمات بهداشتی در حاشیه شهر ها و شهر های 20 تا 50 هزار نفر  اختصاص یافته است .
 
کلانتری اظهار کرد : برای این طرح خاص 200 میلیارد ریال در سال گذشته هزینه شده است و برای امسال 600 میلیارد ریال در نظر گرفته شده ، که امیدواریم تعداد پایگاههای سلامت را به 1200 پایگاه در سطح کشور افزایش دهیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار