رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت :اگر فردی اقدام به چاپ کارت تبلیغاتی، درج مقاله در روزنامه، و یا برگزاری جلسات عمومی با مردم نماید در پرونده آنان ثبت شده و هنگام بررسی صلاحیت مورد توجه قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۰۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳ 18 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ یوسف امیدی اظهر داشت : افراد داوطلب و نامزد حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید در نشست ها و محافل عمومی اعم از ساحت عمومی یا فضای مجازی اقدام به تبلیغ از طریق سخنرانی و دیگر موارد ممنوعه کنند.

وی اضافه کرد: اگر فردی اقدام به چاپ کارت تبلیغاتی، درج مقاله در روزنامه، و یا برگزاری جلسات عمومی با مردم نماید در پرونده آنان ثبت شده و هنگام بررسی صلاحیت مورد توجه قرار می گیرد.

وی به نظارت شورای نگهبان بر گروه ها و شبکه های اجتماعی، و فعالیت کاندیدهای احتمالی در این حوزه اشاره کرد و گفت: هر نوع تشکیل گروه تبلیغاتی در راستای معرفی کاندیدا، برنامه ها و اهداف آنان در این گروه ها چه توسط خود کاندیدا و چه از سوی دوستان منتسب به آنان باشد برخورد قانونی شده و در پرونده آنان درج می شود.

وی گفت: بحث انتخابات و معرفی کاندیداهای مد نظر در گروه ها و شبکه های اجتماعی توسط مردم، که هر فردی بخواهد کاندید مورد نظر خود را معرفی کند بدون اینکه خود کاندید در گروه حضور داشته باشد بلا مانع است.

امیدی در عین حال افزود: از آنجا که پروسه تبلیغات، زمان بر می باشد فعالیت های چهره به چهره با افراد، و جلسات خانگی که عموما توسط کاندیداها انجام می شود گرچه خلاف است اما به دلیل نارسایی که در این زمینه در قانون وجود دارد، قابل اغماض است.

امیدی به نظارت شورای نگهبان بر گروه ها و شبکه های اجتماعی، و فعالیت کاندیدهای احتمالی در این حوزه اشاره کرد و گفت: هر نوع تشکیل گروه تبلیغاتی در راستای معرفی کاندیدا، برنامه ها و اهداف آنان در این گروه ها چه توسط خود کاندیدا و چه از سویافراد منتسب به آنان تخلف محسوب شده و در پرونده آنان درج می شود.

امیدی تصریح کرد: حضور هر کدام از کاندیداهای انتخاباتی در جمع های عمومی و نشست های سیاسی، تبلیغات زود هنگام تلقی شده و از دید شورای نگهبان پنهان نخواهد بود، و قطع یقین با ثبت در پرونده انتخاباتی فرد موقع تعیین صلاحیت اعمال خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار