استاندار مركزي در آيين بهره برداري از طرح توسعه گلخانه هيدروپونيك زرنديه:
آقازاده استاندار مرکزی در آیین بهره برداری از طرح توسعه گلخانه هیدروپونیک زرندیه، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نماد مدیریت اقتصادی و اشتغال در کشور است که مدیران دستگاه‌های مختلف می‌توانند از رویه‌های حاکم بر این ستاد، الگوبرداری کنند.
کد خبر: ۸۰۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 27 November 2019

به گزارش تابناک مرکزی آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مجموعه‌ای از نیروهای جوان و بسیجی است که با تفکر علمی و نوین با هدف توسعه اقتصادی کشور فعالیت می کنند.

وی افزود: این ستاد با مدیریتی صحیح، روزآمد و با استفاده از نیروهای توانا در راستای اجرای فرامین امام (ره) در خصوص توسعه کشور و همچنین اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری حرکت می کند.

آقازاده اظهار داشت: در زمینه‌های کشاورزی‌،‌ توسعه اماکن درمانی،‌ بهداشتی و آموزشی مناطق محروم نیز ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اقدامات ارزنده ای انجام داده که به چنین فعالیت‌هایی در سراسر کشور نیازمند هستیم.

وی گفت: این ارگان انقلابی اهداف عالیه نظام را به ویژه در شرایط سخت تحریم‌ها و نیل به اقتصاد مقاومتی تحقق می بخشد و به سرعت در حال توسعه و تکمیل طرح‌های اشتغالزا برای خدمت به مردم ایران است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: در حوزه قوانین کشور ضعف‌هایی وجود دارد که باید اصلاح و ترمیم شوند زیرا برخی موانع قانونی به خصوص در حوزه کشاورزی نوعی خودتحریمی محسوب می شود.

به گفته آقازاده و بر اساس اعلام وزارت کشور، دستگاه‌های نظارتی استان مرکزی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی جزو سه استان برتر کشور قرار دارند که این مهم با کمک بخش خصوصی حاصل شده است.

آقازاده گفت: راه اندازی طرح‌های گلخانه‌ای باعث ایجاد صدها شغل در استان مرکزی می‌شود که منطبق با سیاست‌های عالی نظام اسلامی است و امیدواریم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این مقطع، کشور را از مشکلات و نابسامانی‌ها عبور دهد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت نیز، بهره‌برداری واحدهای گلخانه‌ای در شهرستان زرندیه را با توجه به فقر منابع آبی زیرزمینی، حائز اهمیت خواند.

«محمدرضا منصوری» افزود: ساوه و زرندیه سرزمین فرصت‌های طلایی هستند که با اهتمام مسوولان و حمایت بخش خصوصی می توان قدم‌های بزرگی در حوزه اشتغال و تولید این مناطق برداشت.

منصوری بیان کرد: ایران به طور کلی کشوری پرمصرف در زمینه انرژی است و باید این مساله با ارایه راهکارهای فرهنگی، بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا و آموزش به نحو شایسته‌ای مدیریت شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت ادامه داد: استفاده از فناوری‌های هیدروپونیک در بخش کشاورزی می‌تواند به صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب منجر شود و این مساله باید در کشور فراگیر شود.

وی گفت: در سال‌های گذشته و با برداشت‌های بی رویه سبب فقیر شدن سفره‌های زیرزمینی آب شده‌ایم که جبران این کمبود به سادگی میسر نیست.

منصوری، از تلاش‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ساخت گلخانه‌های هیدروپونیک در زرندیه که از مناطق دارای مشکل در زمینه آب است، قدردانی کرد.

گفتنی است امروز با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، استاندار مرکزی و شماری از مسوولان ۲ واحد گلخانه‌ای در زمینه تولید گوجه فرنگی گوشتی و فلفل دلمه ای رنگی با توان اشتغال ۷۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال در مجتمع کشت و صنعت خشکرود شهرستان زرندیه به بهره‌برداری رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار