راهکارهای همکاری مشترک سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و دانشگاه تبریز با حضور نمایندگان طرفین بررسی شد.
کد خبر: ۷۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 19 August 2015

به گزارش خبرنگار ما ، مدیر توسعه فناوری سازمان صنایع هوایی کشور گفت: سازمان صنایع هوایی یکی از سازمان های وزارت دفاع است که وظیفه پشتیبانی را به عهده دارد و در زمینه های ارتقاء، بهینه سازی، پشتیبانی و طراحی محصولات جدید فعالیت می کند.

مهندس ابراهیم جابری افزود: این سازمان به تنهایی قادر به تامین نیازهای مورد نظر نخواهد بود، لذا باید از توان علمی و پژوهشی سازمان ها و دانشگاه ها استفاده نماید و یکی از مهم ترین سیاست های این سازمان، استفاده بهینه از توان دانش اساتید است.

وی افزود: طبق آمار، حدود 64 میلیون نفر ساعت ظرفیت در دانشگاه ها وجود دارد که تخصص و علم مورد نیاز سازمان صنایع هوایی را دارند؛ لذا ارتباط صنعت با دانشگاه ها از نیاز های اساسی بوده و باید بر روی توان پژوهشی و علمی اساتید دانشگاه ها سرمایه گذاری شود و ما از این ارتباط استقبال می کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این نشست با معرفی اجمالی دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز با دارا بودن ظرفیت های بالای علمی و 10 مرکز تحقیقاتی، پژوهشکده و قطب علمی، همچنین حدود 60 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد این دانشگاه از پتانسیل بالایی در زمینه همکاری با سازمان صنایع هوایی برخوردار است.

دکتر محمد مقدم واحد خاطر نشان کرد: دانشکده های شیمی، فیزیک، مکانیک و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه می توانند در همکاری فی مابین نقش های کلیدی ایفا نمایند ضمن آنکه آزمایشگاه مرکزی با تجهیزات قابل توجه به ارایه خدمات می پردازد و برخی از دستگاه های موجود در آن نیز به کل کشور خدمت رسانی می کنند.

بر پایه این گزارش دکتر علیرضا ختایی، مدیر مرکز فناوری دانشگاه ، دکتر اصغر عسگری، رییس پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره‌شناسی، دکتر شاهین خامنه اصل از دانشکده مهندسی مکانیک و رابط بین دانشگاه و سازمان و دکتر رضا تیموری، معاون پژوهشی دانشکده شیمی به معرفی زمینه های همکاری واحدهای مربوطه پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار