بسته خبری ویژه «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: « گشت جمع آوری ماهـواره دوبـاره آمد» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 19 August 2015

توضیح درباره تشریفات ویژه ارشاد برای «محمود دولت آبادی»

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس پیرامون تشریفات ویژه معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای محمود دولت آبادی و اعزام ماشین برای وی جهت حرکت به سمت وزارت ارشاد در جهت صحبت پیرامون کتاب «زوال کلنل» و قول سید عباس صالحی در راستای انتشار این اثر، اظهار داشت: از صحت و سقم این مطلب اطلاعی ندارم که واقعا این اتفاق رخ داده است یا خیر.نوش آبادی بیان کرد: دکتر صالحی فرد هوشمند و زیرکی است و به این آسانی امتیازی به افراد فاقد صلاحیت نمی‌دهد، و یا بخواهد آنها را حمایت کند، مگر اینکه یک اتفاقی افتاده باشد که در راستای سیاست‌هایی باشد که ارشاد دنبال می‌کند.

اجماع بر حذف یارانه پردرآمدها

موسسه افکار سنجی دانش نوین ایرانیان «دانا» در مورد چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در قالب سوالات مختلف به نظر سنجی از شهروندان تهرانی پرداخته است.این گزارش تحت عنوان «نظرسنجی از شهروندان تهرانی درباره نحوه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها» به ابعاد این قانون اشاره دارد و هدف از تحقیق دست‌یابی به نظرات شهروندان درباره نحوه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به ویژه شناسایی خانواده‌های مشمول طرح بوده است.در تخصیص یارانه به خانوارها اکثر افراد نمونه به حذف خانوارهای پردرآمد و اختصاص سهم آنان به تولید نظر داشته اند. در عین حال یک چهارم افراد عقیده دارند که عموم خانوارها باید از یارانه برخوردار شوند. بر اساس این نظرسنجی علت تجدید نظر در شیوه پرداخت یارانه از نظر مردم عموما، محدودیت منابع دولت، عنوان شده است (57%) و البته 30% درصد آنان انگیزه " رعایت عدالت در پرداخت یارانه " را مطرح کرده اند.بیشتر افراد ، ملاک هایی نظیر املاک و دارایی‌ها، میزان در آمد و حقوق و مزایا، خودرو شخصی، نوع شغل، محل زندگی، تعداد سفرهای خارجی و حج تمتع، وضع زندگی و سطح در آمد ماه خانواده را برای تشخیص خانوارهای پر در آمد عنوان کرده‌اند و درصدی از آنان هم نحوه اطلاع رسانی وضع مالی افراد اشاره کرده اند ( مثل حساب های بانکی ، استعلام از ثبت و اداره مالیات ، نظام اطلاعات دولت ، آمارگیری از خانوارها) البته چهار درصد از افراد اظهار کرده‌اند که برای این منظور ملاکی وجود ندارد و موضوع پیچیده است و 2.3 درصد افراد نظر به توزیع یکسان بین همه خانوارها داشته اند. در خصوص پرداخت یارانه به صورت کارت سهمیه حدود 48 درصد مخالف و 40 درصد موافق بوده اند.برخی از پاسخگویان به جای اعلام نظر در مورد کسانی که نباید یارانه دریافت کنند ، دریافت یارانه را توسط عموم موجه دانسته اند حدود 59 درصد افراد نرخ سوخت در سال جاری را بالاتر از حد انتظار دانسته اند ، تنها حدود یک چهارم آنان ، قیمت سوخت را معتدل و قابل قبول عنوان کرده اند . البته 11 درصد هم گفتند که قیمت سوخت در سال جاری "تا حدی" می تواند افزایش یابد.قریب به 85 درصد افراد با ادامه اجرای طرح هدفمندی موافق بوده و تنها 10 درصد ، مخالف آن بوده اند.اکثر پاسخگویان (60%) بر این نظر بوده اند که قیمت سوخت برای کم مصرف ها و پر مصرف ها نباید یکی باشد و پر مصرف‌ها، باید قیمت واقعی سوخت را پرداخت کنند . البته 36% بر یکسان بودن قیمت سوخت نظر داشته‌اند.

رمز ایستادگی تیم‌ مذاکره‌کننده برابر 1+5

علی‌اکبر صالحی در نشست علمی تخصصی آموزش و توسعه ایران اسلامی در دوران پساتوافق هسته‌ای در دانشگاه شهید بهشتی مشهد با بیان اینکه از اینکه فرصت حضور در جمع شما فرهیختگان خراسان رضوی را پیدا کردم خداوند را شاکر هستم، اظهار کرد: مسلمان فردی با کیاست بوده و ساده لوح نیست بلکه یک انسان هوشمند است که اساس زندگی او بر مبنای عقلانیت استوار است. صالحی ادامه داد: رمز و راز اصلی استقامت تیم مذاکره‌کننده توکل بر خدا بود و این بود که هیچ قدرتی را بالاتر از قدرت خداوند ندانسته و ملت ایران را پشتوانه خود می‌دانستند.وی افزود: من امروز به اینجا آمده‌ام تا پیام تبریک تیم مذاکره کننده هسته‌ای را در خصوص دستاوردهای ملت تمدن‌ساز ایران به شما تبریک بگویم، امروز ما نیستیم که به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی اعتقاد داریم بلکه دشمنان ما به این مهم اذعان دارند. صالحی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 تاکید کرد: اگر ملت ایران پشت دولت را خالی می‌کرد و دولت نیز از پشتیبانی‌های مردمی محروم می‌شد بدون شک تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان نمی‌توانست کاری از پیش ببرد

اموال بابک زنجانی نزد رضا ضراب است

عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از بدهی بابک زنجانی، در گفت‌و‌گو با روزنامه «زمان ترکیه»، گفت: «بیشتر اموال گمشده بابک زنجانی نزد رضا ضراب در ترکیه است».به گزارش روزنامه ایران، امیر عباس سلطانی در ادامه با اشاره به اینکه "ثروت بابک زنجانی 5 میلیارد دلار است"، گفت: «با توجه به اطلاعاتی که در دست داریم بابک زنجانی و رضا ضراب جدا از هم نیستند و بخش اعظم اموال بابک زنجانی که ایران به دنبال آن می‌گردد، نزد رضا ضراب است. در این پرونده زنجانی تنها نبوده و یک مافیای قوی پشت سر اوست که در روند رسیدگی به پرونده مانع ایجاد می‌کنند».وی در ادامه اظهار کرد: «این پول به ترکیه انتقال پیدا کرده و در چرخه اقتصادی ترکیه است؛ به همین دلیل احتمال همکاری مقامات ترکیه با ایران برای بازگرداندن این پول ضعیف است.»سلطانی با اشاره به اینکه "نام زنجانی چند ماه پیش از لیست تحریم‌ها خارج شد و ما انتظار داشتیم اموال به ایران برگردد"، افزود: «حدس می‌زنیم از بازداشت شدنش خبردار بوده و حساب‌هایش را خالی کرده است. به نظر مقامات قضایی، دارایی زنجانی 5 میلیارد دلار است. گفته‌های خودش از دارایی‌اش هم این رقم را تأیید می‌کند اما اموال کشف شده بسیار پایین‌تر از این رقم است. ما فکر می‌کنیم این پول بین افراد دیگری تقسیم شده یا زنجانی شرکای نامعلومی داشته است. بیژن زنگنه وزیر نفت هم تأیید کرده این میزان دارایی نسبت به مقدار نفت فروخته شده بسیار کم است. متأسفانه در این مدت فقط بابک زنجانی به ما گفته آزادم کنید تا بدهی‌ام را بدهم».

واکنش مسی به هدیه فرش ایرانی

یک ایرانی، فرشی ایرانی با نقش لیونل مسی را به خانه او می‌برد و این ستاره فوتبال جهان هم با دیدن فرش، هیجان‌زده می‌شود و آن را امضا می‌کند تا در یک خیریه به فروش برسد.وب سایت رسمی برنامه نود آورده است: حضور ستارگان فوتبال جهان در تهران حالا نقل محافل فوتبالی است. باشگاه هنرمندان از طریق «ناتان قبادی» که در روابط بین‌الملل این باشگاه مشغول است توانسته ستارگان فوتبال جهان را به تهران بکشاند؛ ستارگانی چون لوییز فیگو، روبرتو کارلوس، ادگار داویدز ، ویتور بایا، بودو ایلگنر،فرناندو کوتو، مارسل دسایی، فابیو کاناوارو، گایزکا مندیتا، باری لیتمانن، پدرو پائولتا، دیوید گارسیا کاپدویا، خاویر گارسیا، جیمی پدرو لوپز، خواکین رومئو، فرناندو سانز، دوایت یورک، کریستین کارمبو هفته آینده به تهران می‌آیند تا روز جمعه، ششم شهریور ماه با تیم منتخب ستارگان هنر و فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی تهران بازی کنند.سایت برنامه نود با ناتان قبادی، روابط بین‌الملل باشگاه هنرمندان و هماهنگ‌کننده این بازی بزرگ گفت‌وگو کرد. در خلال این گفت‌وگو متوجه شدیم که فرش ایرانی را که لیونل مسی آن را امضا کرده است، همین آقای قبادی به خانه مسی در بارسلونا برده و امضا را از او گرفته است.

نرخ بلیت هواپیما آزاد می شود؟

علی عابدزاده در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در برنامه 5 ساله پنجم توسعه دنبال خواهد شد اظهار کرد: هرچند هنوز نمی‌توان تاریخ دقیقی برای اجرای این قانون مشخص کرد اما تمام سعی من این است این قانون در برنامه پنجم توسعه به صورت کامل اجرا برسد.طبق ماده 61 قانون برنامه پنج ساله توسعه دولت مکلف بود از ابتدای سال سوم برنامه یعنی سال 92 اقدام به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی کند. حال از زمان اجرای این قانون 2 سال گذشته است.هرچند که گفته می‌شد آزادسازی به معنای افزایش قیمت بلیت هواپیما نیست اما تابستان سال گذشته گام اول برای اجرای قانون آزادسازی بلیت هواپیما با گرانی 30 درصدی قیمت‌ها شروع شد.

نظر احمد خاتمی درباره آشتی با امریکا

آیت الله سید احمد خاتمی روز سه شنبه در همایش دست اندرکاران مساجد چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: آمریکا از 28 مرداد سال 1332 تاکنون بیشترین جنایات را در حق ملت ایران انجام داده است.وی، با بیان اینکه ایران با آمریکا اختلاف 180 درجه ای دارد، گفت: آمریکا چه در موضوع هسته ای و چه در موضوعات دیگر از جمله جهان اسلام و فرقه سازی، شیطنت های بسیاری در منطقه انجام داده، که این امر باید به خوبی از سوی امامان جماعات برای مردم تشریح شود.خاتمی با بیان اینکه مسجد باید کانون افشاگری علیه فتنه افکنی ها و انحرافات باشد، تصریح کرد: مسجد یکی از بهترین مکان هایی است که باید در رابطه با افکار انحرافی و فتنه ها افشاگری کند.عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به دیگر کارکردهای مسجد در جامعه اسلامی، اظهار کرد: مسجد باید کانونی برای جذب جوانان، رشد علمی آنها و تحکیم مبانی اعتقادی باشد و از این رو باید با ایجاد جاذبه جوانان را بیش از پیش به مساجد جذب کرد.خاتمی ادامه داد: همچنین مسجد باید کانون درس اخلاق، سیر و سلوک معنوی، توسل، دعا و مکانی برای جلوگیری از لغزش افراد به سمت گناه و انحرافات باشد.وی، بر توجه جدی امامان جماعات به کارکردهای ویژه مساجد تاکید کرد و گفت: انتظار می رود تا مساجد این استان چنین کارکردهایی داشته باشند.

ماجرای پاسخ ناطق نوری به سوال خبرنگار غربی

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری" در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار شد با ذکر یک خاطره اظهار داشت: خانم خبرنگار غربی پرسش جهت‌داری را از بنده پرسید که آیا پس از پیروزی در انتخابات و رئیس جمهور شدن به روضه خوانی ادامه خواهید داد؟ بنده گفتم بله و به نوکری امام حسین(ع) مفتخرم و این مقام نوکری بسیار ارزشمندتر از عناوین و جایگاه ریاست جمهوری و مجلس است و هرگز این مقام والای نوکری و روضه خوانی را با پست ریاست جمهوری عوض نخواهم کرد.

نظر مطهری در مورد ریاست جمهوری احمدی نژاد

علی مطهری گفت: چند بار گفتم که دولت و شخص رئیس‌جمهوری کم‌تحمل است و ضرورت ندارد که خود رئیس‌جمهوری به هر مسئله‌ای پاسخ بدهد. حتی یکی از نمایندگان می‌گفت چون ما می‌دانیم که روحانی کم‌تحمل است، یک چیزی می‌گوییم که او عصبانی شود. من به آقای رئیس‌جمهوری پیغام دادم که هر کسی چیزی گفت یا تمسخر کرد شما لازم نیست جواب بدهید. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در شانزدهمین همایش سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور اظهار کرد: در زمان دولت احمدی‌نژاد، رویه را قبول نداشتیم؛ چون رئیس دولت می‌گفت که فلان مصوبه را قانون نمی‌دانم. یکبار هم به صراحت اعلام کرد که هر قانونی را که خودم تشخیص بدهم منطبق بر قانون اساسی است، اجرا می‌کنم. به نظر من چنین فردی یک ساعت هم نباید رئیس‌جمهور باشد و نمایندگان مجلس وظیفه داشتند که او را برکنار کنند.وی افزود: رئیس‌جمهوری که می‌گوید قانون را اجرا نمی‌کنم، باید استیضاح شود. اما ما زورمان تنها به سؤال از رئیس‌جمهور رسید.این نماینده مجلس ادامه داد: اما حالا روحانی که اعلام نکرده مجلس صلاحیت بررسی برجام را ندارد و اگر بعضی دولتی‌ها می‌گویند، این یک نظر است.مطهری در بخش دیگری از سخنان خود به چهار علت افول جوامع اشاره کرد و گفت: عامل اول ظلم است و اگر در اجتماعی، ظلم غلبه داشت آن جامعه باقی نمی‌ماند و عامل دوم، فساد اخلاقی است که جامعه را نابود می‌کند.مطهری، همچنین تفرقه و ترک امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر عوامل افول جامعه خواند.

روایت هاشمی از دو بار حالت حزن و اندوه شدید امام

هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از آزادگان گفت: دو بار امام(ره) را در حالت حزن و اندوه زیاد دیده‌ام.وی افزود: یک بار زمان تعطیل شدن حج بود که گفتند: درست نیست ما حکومت اسلامی تشکیل داده‌ایم، اما حج‌ مردم تعطیل شده است. بار دیگر در مورد سرنوشت اسرا بود که بعد از آتش‌بس ‌گفتند: به فکر اسرا باشید که خیلی به آنها و خانواده‌هایشان سخت می‌گذرد.ایشان افزود: امامی که در سخنرانی‌ها و پیام‌ها کمتر از شعر استفاده می‌کردند، در این مقطع احساسات قلبی خود را با این بیت نشان دادند که:

وعده وصل چون شود نزدیک آتش عشق تیزتر گردد

معرفی شادترین و غمگین ترین کشورهای جهان

بر اساس نظرسنجی امسال گالوب پاراگوئه شادترین و سودان غمگین ترین مردم جهان را دارند.به گزارش دویچه وله، در این نظرسنجی کشورهای آمریکای لاتین به ترتیب در صدر جدول شادترین کشورهای جهان ایستاده اند.نکته قابل تامل این است که در فهرست سال 2013 گالوب ، ایران دومین کشور غمگین جهان معرفی شده بود در حالیکه در لیست امسال نامی از ایران در جمع ده کشور غمگین جهان دیده نمی شود.

پاسخ سخنگوی دولت به درخواست مناظره احمدی نژاد

محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرآنلاین که به پیشنهاد مناظره احمدي نژاد و وزرايش از رئيس جمهور و وزراي دولت يازدهم اشاره داشت گفت: حتما مسئولین دولت قبل حرف هایی دارند که پیشنهاد مناظره می دهند و ما استقبال می کنیم. آنها می توانندحرف هایشان را به رسانه ها منتقل کنند و حتی اگر مطالب انتقادی و یا پیشنهادهای اصلاح گرانه ای دارند، می توانند در فضای عمومی مطرح کنند و ما حتما از شنیدن آنها استقبال می کنیم.وي درباره موضوع شکایت های مسئولین دولت قبل از مسئولین فعلی و اينکه دولت قصد واکنش متقابل دارد يا نه، نيز گفت: ما به دنبال آن نيستيم که چون اسناد و مدارک در اختیار دولت قرار دارد، ایراد برخی اتهامات علیه دولت قبل را شروع کنیم. ما معتقدیم مرجع رسیدگی به اتهامات، قوه قضاییه است و اخلاقی نیست ما یک جانبه چیزی مطرح کنیم. به ویژه که برخی از آنها در زندان هستند و امکان پاسخگویی ندارند. بنابراین ما همه اسناد خود را به قوه قضاییه ارائه می کنیم. البته معاون اول رییس جمهور که رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است در پاسخ به سوالات درباره پرونده های مفتوح مانند پرونده بابک زنجانی مواردی را مطرح می کند. اما موارد دیگر را اخلاقی نمی بینیم که در غیاب افراد اتهامات را مطرح کنیم.

پیگیری دریافت غرامت کودتای 28 مرداد از آمریکا

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توافق هسته ای و تاثیر آن در روند دریافت غرامت برای واقعه کودتای 28 مرداد گفت: توافق هسته ای بر الزام پیگیری دریافت خسارت کودتای 28 مرداد تاثیری بر جای نمی گذارد. منصور حقیقت پور با اشاره به روند قانونی موضوع دریافت غرامت از آمریکا در رابطه با واقعه کودتای 28 مرداد، اظهار کرد: برای کودتای 28 مرداد در مجلس قانونی وجود دارد که براساس آن مصوب کردیم وزارت امور خارجه با تشکیل کارگروهی میزان خسارات وارد شده به جمهوری اسلامی و ایران اسلامی را در آن مقطع زمانی به لحاظ سیاسی و اقتصادی برآورد و اعلام کند تا از طریق مجامع بین المللی بتوانیم دولت آمریکا را موظف به پرداخت خسارت کنیم. وی ادامه داد: پیگیری موضوع دریافت غرامت برای کودتای 28 مرداد بر عهده وزیر امور خارجه است و ایشان باید این کار را انجام و به ما گزارش می دادند که تا الان این کار انجام نشده است که شاید به دلیل درگیری شان روی بحث هسته ای بوده، ولی قطعا این مورد جزو مطالبات مجلس است و حتما پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم جواب لازم را دریافت کنیم.

بیانیه اینستاگرامی لاریجانی علیه خودروسازان

صفحه اینستاگرام منسوب به علی لاریجانی امروز به نقل از وی نوشت: به طورحتم نمی توانیم پژوی 30 سال پیش را هم اکنون تولید کرده و بعد بگوییم که همه مردم باید با علاقه آن را بخرند؛از طرف دیگر مردم امروز باید متناسب با تغییرات خودروهای داخلی حس کنند که در کشور تولیدات از نظر کیفی و ایمنی در حال بهینه شدن است از این رو اگر مردم این ترقی و پیشرفت را نبینند نمی توان با دستور و بخشنامه مشکلات را حل کرد؛البته ما به خاطر حمایت از تولید داخل، تعرفه واردات خودرو را سنگین قرار داده ایم،بنابراین اگر این رویکرد وجود نداشت قطعا خودروسازان داخلی سرپا نبودند.

ادعای یارگیری شورای نگهبان از یاران احمدی نژاد؟

محمدرضا تابش نماينده اردکان در مجلس از نگراني جديدي در جريان انتخابات و تاييد صلاحيت‌ها خبر داد. وي با اشاره به تعيين تركيب هيات‌هاي نظارتي شوراي نگهبان در استان‌ها مدعی شد كه در برخی استان‌ها افراد تعيين شده براي نظارت بر صحت برگزاري انتخابات و تاييد صلاحيت‌ها نگاهي جناحي و سياسي دارند. در استان يزد افرادي از سوي شوراي نگهبان براي نظارت بر انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان انتخاب شده‌اند كه موضع‌گيري‌هاي شديد و غليظي داشته‌اند و از مسئولان دولت قبل هستند. اين نماينده اصلاح‌طلب اعتقاد دارد كه تعيين تركيب هيات‌های نظارت بر اساس نگاه سياسي مي تواند به وجهه شوراي نگهبان هم آسيب برساند. وي از شوراي نگهبان خواست تركيب هيات نظارت بر انتخابات دراستان‌ها به نحوي نباشد كه اين تلقي به وجود افراد كه موضع گيري دارند و شناخته شده‌ هستند در انتخابات اثرگذار خواهند بود. اين اتفاق قطعا شوراي نگهبان را زير سوال خواهد برد در گزينش اعضاي نظارتي شوراي نگهبان در استان‌ها نگاه منصفانه اعمال شود و به طور متناسب از جناح‌ها و گروه‌هاي سياسي نماينده‌اي حضور داشته باشد تا عدالت در مقام داوري رعايت شود.

ایران از ترکیه درخواست غرامت کرد

مدیرکل ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در طول سه هفته اخیر 10 دستگاه ناوگان ایرانی متشکل از 9 کامیون و یک اتوبوس توسط افرادی ناشناس در خاک ترکیه مورد حمله قرار گرفته و آتش زده شدند. محمدجواد عطرچیان در گفت‌وگو با آنا با بیان اینکه سفیر ترکیه در ایران درباره حمله‌های اخیر به ناوگان ایرانی احضار شده است، افزود: با توجه به اینکه مقامات ترک وظیفه تامین امنیت ناوگان ایرانی در خاک این کشور را بر عهده دارند، بنابراین سفیر ترکیه در ایران احضار و علاوه بر تامین امنیت رانندگان و ناوگان ایرانی درخواست غرامت هم در حمله‌های اخیر مطرح شد. وی با تاکید بر اینکه قرار شد سفیر ترکیه در ایران مراتب را به مقامات کشورش اطلاع دهد، تصریح کرد: البته تنها ناوگان ایرانی نیستند که در خاک ترکیه مورد حمله قرار می‌گیرند، بلکه این حملات از سوی افراد ناشناس، ناوگان همه کشورها در شرق و جنوب شرقی این کشور را شامل می‌شود.

اعتراض شدید وکلا به پخش یک سریال از تلویزیون

جمعی از وکلای دادگستری با نگارش نامه‌ای به رییس سازمان صداو سیما اعتراض خود را نسبت به سریال «تنهایی لیلا» اعلام کردند. در بخشی از این نامه آمده است: متأسفانه در سریال تلویزیونی مورد اشاره که نمایش آن از سوم مردادماه سال جاری به کارگردانی آقای محمد حسین لطیفی از شبکه سه سیما آغاز شده است؛ آنچنان چهره وقیح و پلیدی از وکلای دادگستری به نمایش گذارده شده است که قضاوت افکار عمومی را به شدت در خصوص یکی از شریف ترین مشاغل و پاکدامن ترین اقشار جامعه که عهده دار امر دفاع و احقاق حقوق شهروندان هستند، به چالش کشیده است. جالب آنکه در حالی که در جریان این سریال، قاضی دادگستری و مأمور نیروی انتظامی بعنوان افرادی بسیار شریف و مصلح نمایش داده می شوند، وکیل دادگستری در تقابل با این دو چهره بسیار شریف، با چهره ای بسیار خبیث و وقیح به تصویر کشیده و چنین القاء می نماید که وکلای دادگستری نه تنها بالی از فرشته عدالت نیستند بلکه افرادی هستند که با ارتکاب جرم، سندسازی و اتهام پراکنی و... سعی در وارونه جلوه دادن واقع و قلب حقیقت و جلوگیری از تحقق عدالت دارند! لازم به تذکر و تنبه است که متأسفانه رویه سیمای جمهور اسلامی ایران در طول سنوات گذشته نیز بر همین مدار و منوال بوده و به صورتی مغرضانه در عمده سریال ها یا فیلم های تلویزیونی، وکلای دادگستری مستمرا با چهره ای منفی و وقیح نمایش داده می شوند!

هزینه های ممنوعیت کاری شجریان برای کشور

ایسکانیوز در گزارشی نوشته است: محمدرضا شجریان که در حال حاضر مطرح ترین خواننده ایرانی است که شش سال از اجرای کنسرت در کشور خود محروم است. این در حالی است که علاقه وافر ایرانیان به این خواننده تا حدی است که همیشه پیگیر اجرای کنسرت این هنرمند هستند. ازسویی درخواست های مکرر و مکرر برای گذاشتن کنسرت از این استاد آواز و از سوی دیگر ممنوعیت برای اجرا در کشور خود. مسلما وقتی هیچ تلاشی نتیجه نمی دهد، شجریان مجبور می شود که کنسرت خود را در کشوری غیر از ایران برگزار کند. کشوری که اولا از لحاظ مسافت نزدیک به خاک ایران باشد تا هموطنانش کمترین مشکل را برای آمدن داشته باشند. با یک حساب سرانگشتی می توان تخمین زد که این گونه برنامه ها چه میزان از سرمایه ملی را از کشورمان خارج می کند. خبرنگار ایسکانیوز درتماس با یک آژانس مسافرتی هزینه مسافرت به استانبول به مدت چهار روز را پرس و جو کرد. نتیجه این بود که هزینه هر شخص در تاریخ مشخص شده برای کنسرت محمدرضا و همایون شجریان با در نظر گرفتن تاریخ اجرای کنسرت و اقامت به طور میانگین ۴روز در هتل سه یا چهار ستاره حدود ۲میلیون تومان است.البته این هزینه پایه است و با اضافه کردن هزینه خورد و خوراک،خرید سوغاتی ،استفاده از خدمات گردشگری و تفریحی و …حتما این رقم به بالای ۳ میلیون تومان خواهد رسید!که با یک حساب سر انگشتی و بدون حساب کردن هزینه های جانبی ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از کشور خارج می شود.

رونمایی یک سند اسرائیلی از دروغ های نتانیاهو

روزنامه آمریکایی "کریستین ساینس مانیتور" (Christian Science Monitor) با انتشار گزارشی به بررسی اختلاف شدید مقامات صهیونیست در رابطه با توافق هسته ای ایران پرداخت. بر اساس گزارش این نشریه انتشار سند راهبردی ارتش اسرائیل نظرها را به خود جلب کرده و موجب تعجب و شگفتی در اسرائیل شده است چرا که این سند اشاره چندانی به ایران و یا برنامه هسته ای آن ندارد. این سند که با عنوان ساده "راهبرد نیروی دفاعی اسرائیل" و توسط ژنرال "گادی ایزنکوت" منتشر شده است، ارزیابی خشک و بدون تعصب از تغییر تهدیدها، اهداف نظامی و اصول راهنما برای جنگ است.» "امیر اورن" تحلیلگر کهنه کار مسائل امنیتی با انتشار یادداشتی در روزنامه "هاآرتص" می گوید: سند راهبردی ارتش اسرائیل منعکس کننده این دیدگاه بود که تهدید ایران هسته ای تا سال ۲۰۲۵ به تعطیلات رفته است.»

رد ضرورت کاندیاتوری سید حسن خمینی

در یادداشتی که وب سایت جماران منتشر کرده، آمده است: چندی است که هنگام انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و یا خبرگان (که در جایگاه خود از اهمیت بالایی برخوردار هستند)، عده‌ای از سر دلسوزی، برای ایجاد اتحاد و اتفاق و یا موفقیت یک طیف فکری، یادگار حضرت امام (قدس سره) آیت‌الله حاج سید حسن خمینی را به عنوان کاندیدا مطرح می‌کنند. قطعاً این عزیزان در طرحشان نیت خیر دارند. لکن به این امر کمتر توجه می‌شود که ایشان در حال تدریس در عالیترین کرسی های حوزه علمیه بزرگ قم است و مراحل عالی فقاهت را سپری می‌کند و یکی از ذخایر گرانبها برای آینده حوزه‌های علمیه، فقه، مرجعیت، تشیع و کشور است. ایشان می‌تواند نام خمینی (رحمت‌الله علیه) را تا مدت ها زنده نگه دارد. چه ضرورت اهمی ما را وادار می‌کند که این ذخیره را به صحنه رقابت هایی بکشانیم که گهگاه توسط عده‌ی معدودی به عرصه تخریب و انتقام کشی تبدیل می‌شود؟! آیا خدمت به اسلام، تشیع و ایران اسلامی فقط در نشستن بر کرسی ریاست جمهوری، مجلس، خبرگان و ... میسر است یا در جایگاه‌های دیگری هم می‌توان خدمت کرد. در اینجا با همه احترامی که برای رأی و نظر بزرگان قائلم، قاطعانه می‌گویم که استفاده کردن شتابزده از ذخیره‌ای چون یادگار امام راحل، نه تنها سودی برایمان ندارد، بلکه سوختن سرمایه است. بنده با شناختی که دارم، معتقدم آیت‌الله حاج سید حسن خمینی(حفظه الله) با این نگرش سیاسی نسبت به جامعه و حوزه‌های علمیه، می‌تواند فراتر از خبرگان نقش آفرینی کند و فارغ از محدودیت‌های آن و با نگاه بیرونی، دیگران را از نظرات خود بهره‌مند گرداند.

قاچاق جلوی چشم مسئولان دولتی صورت میگیرد

عیسی کلانتری در یادداشتی آورده: امكان ورود ميوه‌هاي قاچاق به كشور وجود ندارد و اين ميوه‌ها از كانال‌هاي غير قاچاق وارد كشور مي‌شوند. کلاتنری اشاره کرده است: ميوه مانند بسياري ديگر از كالاها اين امكان را ندارد كه از كوره راه‌ها يا با كاميون‌هاي بدون يخچال وارد شود، چرا كه كالايي است كه از بين مي‌رود و غير قابل مصرف مي‌شود. همه ميوه‌هايي كه وارد كشور مي‌شوند با كاميون‌هاي يخچال‌دار وارد شده و از معابر عمومي و دولتي عبور مي‌كنند و مطمئنا افراد مسئول و ذيربط نيز در جريان ورود اين كاميون‌ها و كانتينر‌ها هستند... . وارد‌كنندگان ميوه براي ورود به كشور مجبور هستند تا از معابر دولتي عبور كنند. ميوه در اقسام كوچك وارد كشور نمي‌شود بلكه اين كالا به صورتي است كه بايد در حجم بالا وارد شود. زماني كه با يك كانتينر 1000 تن ميوه وارد كشور مي‌شود نمي‌توان نام قاچاق را بر آن نهاد. اين ميوه‌ها به صورت رسمي و با نظارت وارد كشور مي‌شوند. وقتي كه اين حجم ميوه در كشور توزيع مي‌شود حتما با كاميون‌هاي مجوزدار آمده و از معابر گمركي رد شده و حتما از جلو ديد ماموران دولتي عبور كرده است.

ممنوعیت به کارگیری کارگران افغان در ۱۶ استان

قائم مقام وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل روز سه شنبه اعلام کرد که به کارگیری کارگران افغان در ۱۶ استان ایران ممنوع است.به نوشته خبرگزاری تسنیم،‌ محمد تقی حسینی با اشاره به دستورالعمل کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی گفت: به کارگیری اتباع خارجی افغان در ۱۶ استان، از جمله در غرب و مرکز ایران ممنوع است و هدف از اجرای این برنامه را مدیریت بهتر اتباع خارجی در این استان‌ها دانست.

هدیه حدادعادل به ظریف، یک کتاب را پُرفروش کرد

هدیه‌ای که اخیراً حداد عادل پس از مذاکرات به ظریف داده بود، با استقبال از سوی جامعه کتابخوان همراه شده است.به گزارش تسنیم، هدیه‌ای که غلامعلی حداد عادل پس از اتمام مذاکرات هسته‌ای در مجلس شواری اسلامی به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، داد، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان در بازار کتاب همراه شد. طبق اعلام انتشارات سخن، میزان فروش این کتاب در این مدت رضایت‌بخش بوده به طوری که این اثر در آستانه چاپ دوم قرار گرفته است.«یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی» که به‌تازگی از سوی نشر سخن منتشر شده، جلد دیگری است از یادداشت‌های روزانه سیاست‌مدار و ادیب ایرانی دوره قاجار، محمدعلی فروغی که به‌سفارش و درخواست ایرج افشار، به‌کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش تدوین و در سال جاری روانه بازار نشر شده است.

روایت ترکان از «فرمایشات بزرگان دولت»!

دولتی‌هایی که حاضرند صدا و سیما را بدون بودجه اداره کنند اما برای پرداخت یارانه عزا می‌گیرند!اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور روحانی اخیراً در بخشی از گفت‌وگوی خود با هفته‌نامه صدا که پیرامون مبحث بودجه صدا و سیما منتشر شده، با بیان اینکه صدا و سیما اصلاً نباید بودجه بگیرد! گفته است: بنده از بسیاری از بزرگان دولت فعلی شنیده‌ام که می‌فرمودند اگر صداوسیما را در اختیار دولت بگذارند، ما بدون کمک مالی دولت و با رعایت معیارهای نظام آنرا اداره خواهیم کرد.وی همچنین تأکید کرده است: به نظر بنده صداوسیما باید با درآمدهای خودش اداره بشود و فارغ از این که بتواند با درآمدزایی هزینه‌های خودش را تأمین کند، باید از منبع این درآمدها به دولت مالیات هم بدهد.

بازگرداندن پیکر شهید دانایی‌فر چگونه بود؟

یک منبع اگاه درباره ماجرای انتقال شهید دانایی فر به سایت دیدبان می گوید: ابتدا از طریق دو متهم دستگیر شده که در حادثه شهادت دانایی‌فر نقش داشتند موقعیت دقیق را شناسایی کردیم، موقعیت دفن در خاک پاکستان بود. تصمیم بر برگرداندن پیکر این شهید گرفته شد و با توجه به سابقه پاکستان در حمایت از تروریست‌های شرور، می‌دانستیم که آنها برای جلوگیری از برگرداندن پیکر شهید آثار آن را از بین خواهند برد تا همچنان به‌عنوان متهم اصلی شناخته نشوند و بتوانند از فشارهای جمهوری اسلامی بکاهند. به همین دلیل به سرعت نیروهای خودی را به منطقه اعزام کردیم، البته بخش‌هایی از بدن شهید دانایی‌فر از بین رفته بود و بخش‌های سالم دیگر به خاک کشور برگردانده شد. در جریان انتقال پیکر شهید هنگامی‌که پلیس پاکستان متوجه این گروه اعزامی می‌شود آنها را تحت تعقیب و گریز قرار می‌دهد که سرانجام در تاریخ اول فروردین سال 1394 پیکر شهید تحویل جمهوری اسلامی شد.با برگرداندن و تشیع پیکر این شهید تمام فضاهای عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ‌به پایان رسید و نقشه‌ی شومی دیگر علیه جمهوری اسلامی ایران خنثی ‌شد.

رهبر کره شمالی دوستان خواهرش را تبعید کـرد!

گزارش شده رهبر کره شمالی حدود 10 تن از مقامات دولت را به خاطر لاف زدن و خودستایی درباره روابطشان با خاندان سلطنتی این کشور تبعید و آن‌ها را از پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی بیرون کرده است.به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی ان کی، کره جنوبی، پس از آنکه این معاملات افشا کردند روابط بسیار نزدیکی با کیم یو جونگ، خواهر کوچکتر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دوران تحصیل‌شان در دانشگاه "کیم ایل سونگ" داشته‌اند، مجبور به ترک منطقه شدند.این روزنامه در گزارش خود نوشت: به حزب حاکم کره شمالی گزارش شد که تعدادی از مقامات آژانس‌های مهم دولتی در پیونگ یانگ مرتبا مطرح می‌کنند که با کیم یو جونگ هم کلاس بوده و از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند. در کره شمالی اجازه ندارید که آزادانه و به راحتی درباره "والا مقام" از جمله خواهرش صحبت کنید. آن‌ها تلاش کردند تا خودستایی کنند در نتیجه تبعید شدند.این تبعیدهای اجباری در مه سال جاری میلادی همزمان با آن رخ داد که کیم جونگ اون مدیر یک مزرعه پرورش لاک پشت را که ظاهرا به طرز نامناسبی با این مخلوقات رفتار می‌کرد، اعدام کرد. کیم یو جونگ 27 ساله پس از یک غیبت طولانی اواخر مه سال جاری میلادی در حالی که از ساخت یک گلخانه بازدید می‌کرد، مجددا در ملأ عام ظاهر شد.

افشای بخشی از جلسه محرمانه اردوغان و معصوم

یک منبع عراقی بخشی از گفتگوی اردوغان با رییس جمهور عراق را در اختیار «پارس» قرار داد.

بر اساس اطلاعاتی که یک منبع مطلع در اقلیم کردستان عراق در اختیار پایگاه خبری تحلیلی «پارس» قرار داد، این مذاکره که احتمالا در خاک ترکیه انجام شده در مورد تحولات سوریه، عراق، داعش و آل سعود بوده است.اردوغان رییس جمهور ترکیه در این دیدار با روحیه ای پرخاشگرایانه اظهار می دارد: سیاست‏هاى عراق در خصوص سوریه و بشار مشخص نیست؟ ما(دولت ترکیه و عراق) باید با هم کمک کنیم تا بشار سقوط کند و سپس در خصوص داعش کنار خواهیم آمد.

فواد معصوم رییس جمهور که با آرامش به اردوغان پاسخ می داده می گوید: سیاست ما در قبال سوریه و بشار اسد به‏ طورکامل شفاف و واضح است. اگر بشار اسد سقوط کند، داعش در سوریه حاکم خواهد شد. و سپس در عراق با فشار بیشتری به سمت بغداد می آید. البته نمی دانم به چه میزان تهدید خود را متوجه آنکارا می کند؟وی افزوده است: بهتر از بشار اسد کسى را سراغ دارید؟ اگر کسى بهتر وجود دارد بگوئید. مسائل داخلى سوریه باید از طریق قوانین و مردم آن کشور حل و فصل شود. این یک مسأله داخلى سوریه است و ما حق دخالت نداریم.در این دیدار با درخواست اردوغان براى اعزام نیروى زمینى به عراق به شدت، مخالفت شد.

پخش یک فیلم جنجالی دیگر در مجلس

در جريان سئوال حسن كامران، نماينده اصفهان از حميدچيت چيان وزير نير، وي به اتاق فرمان دستور پخش فيلمي را داد كه از صحبت ها و وضعيت كشاورزان اصفهاني تهيه شده بود و در آن، اين كشاورزان و مرردم روستايي نسبت به بي آبي و گرفتن حقابه شان و همچنين خشك شدن زاينده رود معترض بودند.به نوشته خبرآنلاین اين فيلم كه به گفته برخي نمايندگان متعلق به گذشته بود و به دليل حرف ها و مطالبات مردم كه در آن با گريه و گلايه مندي حرف مي زدند، ممكن بود فضاي مجلس را احساسي كند. از اين رو برخي نمايندگان با فرياد دو دو اعتراض خود به ادامه پخش فيلم را به هيات رئيسه اعلام كنند.در اين ميان، محمدرضا باهنر كه در غياب علي لاريجاني رياست جلسه را برعهده داشت خطاب به نماينده اصفهان گفت: آقاي كامران! نمايندگان مي گويند كه اولا اين فيلم متعلق به 5-4 سال قبل است و به اين دولت مربوط نمي شود و ثانيا اينكه افراد مجروحي كه در اين فيلم نشان داده ايد، مربوط به انفجار خط لوله يزد در همان سال هاست! بنابراين اگر توضيحي داريد بفرمائيد!کامران نيز تاكيد كرد: من همين امروز به خرج خودم نمايندگان را به اين منطقه دعوت مي كنم تا بيايند و از نزديك وضعيت مردم منطقه را كه دربه در شده اند را ببينند. اما سئوال من از وزير اين است كه چرا حقابه اين كشاورزان كه خود زماني خمس و زكات مي دادند را به صنعت داده ايد كه آن ها امروز زكات بگير شوند!در پايان، نمايندگان موافقت خود را از پاسخ هاي وزير اعلام كردند.

نام حزب جدید هواداران قالیباف

اعضای موسس «آزادگی ایران اسلامی» (حزب جدید قالیبافی ها) به زودی در نشست خبری اهداف، سیاست ها و راهبردهای حزب متبوعشان را اعلام خواهند کرد.به گزارش نماینده، حزب آزادگی ایران اسلامی تشکل جدید حامیان و یاران محمد باقر قالیباف است، این تشکل از کمیسیون ماده ده احزاب مجوز خود را دریافت کرده است.قرار است به زودی اعضای موسس در یک نشست خبری اهداف، سیاست ها و راهبردهای این حزب را اعلام کنند.حزب آزادگی در اولین مرحله، پیش کنگره و سپس کنگره خود را برگزار خواهد کرد.عیسی کاکایی مشاور هماهنگی و ارتباطات محمدباقر قالیباف عضو هیئت موسس «حزب آزادگی ایران اسلامی» است.

جنجال پناهندگي ورزشکار ايراني در پرتغال

تيم ملي قايقراني ايران در حال بازگشت از آلمان به ايران بود که مربيان تيم ملي متوجه مي شوند شروين پاکدلان با وجود گذر از گيت دوباره برگشته و به عبارت ديگر فرار کرده است.به گزارش جام جم حالا اين ورزشکار ايراني درخواست پناهندگي در اين کشور اروپايي را داده است. چند روز پيش که خبر پناهندگي يک قايقران ايراني در پرتغال به گوش مي رسيد.همه نگاه ها به سمت آرزو حکيمي قايقران المپيکي تيم ملي رفت اما به سرعت اين خبر تکذيب شد و بعد مشخص شد که پناهندگي در پرتغال کار يکي ديگر از قايقرانان بوده، قايقراني به نام شروين پاکدلان که تنها 17 سال دارد. آخرين اخبار حاکي از آن است که وي به درخواست خانواده مادري اش از فرودگاه فرار کرده تا نزد آنها در پرتغال بماند اين در حالي است که پدر اين ورزشکار به شدت از دست اهمال فدراسيون قايقراني شکايت دارد.ناگفته نماند کرمي مربي تيم ملي قايقراني به دليل پناهندگي اين ورزشکار در پرتغال از سمت خود اخراج شده است اين در حالي است که وي مي گويد هيچ اطلاعي از تصميم پاکدلان نداشته است.

گشت جمع آوری ماهـواره دوبـاره آمد

به نوشته «تابناک تهران» بنا بر گزارشهای واصله از صبح امروز گشت جمع اوری ماهواره در ساختمانهای تهران توسط ماموران ناجا فعال شده است. گزارشها مبنی بر این است که این تیم از محله دامپزشکی کار خود را اغاز کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار