مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در بازدید میدانی کارشناسان این سازمان وضعیت ایمنی حدود ۲ هزار مدرسه در پایتخت تائید شد.
کد خبر: ۷۸۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 29 September 2019

به گزارش تابناک تهران، مهدی داوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: در آستانه فصل بازگشایی مدارس کارشناسان آتش نشانی با حضور در مدارس نا ایمن و فرسوده مشکلات نا ایمن بودن این مدارس را برطرف کردند.

وی با اشاره به آخرین آمار میزان حوادث در پایتخت نیز گفت: در فصل پاییز و همچنین زمستان بدلیل تغییرات آب و هوایی آمار وقوع حوادث افزایش می یابد و بطور میانگین روزانه ۳۵۰ مورد حادثه به سامانه ۱۲۵ اعلام می شود که ۵ هزار آتش نشان در بیش از ۱۳۰ ایستگاه این ماموریت ها را پوشش می دهند.

وی ادامه داد: از میان بیش از ۱۰۰ مورد آتش سوزی در یک روز حدود ۴۰ درصد در انبارها، کارخانجات و مجتمع های مسکونی بزرگ رخ می دهد که نگران کننده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این سازمان از لحاظ امکانات نرم افزاری و سخت افزاری رشد قابل توجهی پیدا کرده افزود: کلانشهر تهران روز به روز در حال رشد و بزرگ شدن است و حوادث آن نیز بزرگتر می شود و باید خود را آماده مقابله با این حوادث بزرگ کنیم.

وی تصریح کرد: در  سال های اخیر ساختمان های بلند مرتبه زیادی در شهر تهران احداث شده که برای مقابله با حوادث در این ساختمان ها باید خود را تجهیز کنیم.

به گفته داوری، با حمایت شهرداری و شورای شهر تهران توانستیم چندین دستگاه بالابر ۶۵ و ۴۵ متری تهیه کنیم و همچنین در بخش آموزش مهارت آتش نشانان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اقدامات و حمایت هایی که در این چند سال اخیر در سازمان آتش نشانی شهر تهران روی داده بی نظیر بوده و این اقدامات در تاریخ این سازمان ثبت خواهد شد.

وی آموزش را یکی از ابزارهای مهم در کاهش خسارات مالی و جانی در حوادث اعلام کرد و افزود: در این سال های اخیر کارشناسان آتش نشانی با حضور در ساختمان های بلند مرتبه نسبت به آموزش مهار آتش سوزی به شهروندان اقدام کردند و همچنین در ایستگاه های آتش نشانی نیز کارشناسان آتش نشانی آمادگی دارند نسبت به آموزش اصول ایمنی اقدام کنند و همچنین در مدارس و سایر اماکن عمومی نیز آموزش آتش نشانی اجرا شده که تلاش می کنیم وسعت آموزش ایمنی را برای ارتقای سطح ایمنی شهر به شهروندان وسعت دهیم.

در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.

طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد. این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور همچنین یادآوری حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است. ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار