عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه پرستاری کار سخت و طاقت فرسایی است ،پرستاری را عبادت دانست و اظهار کرد: پرستاران در مقابل سختی های شغلی اجر اخروی و جایگاه ویژه در پیشگاه خداوند متعال دارند.
کد خبر: ۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴ 24 February 2015

آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی و نظام پرستاری و تعدادی از پرستاران مراکز درمانی و بیمارستانی استان با وی ،اظهار کرد: تاثیرگذاری روحی در بیماران امکان درمان و شفای آنان را تقویت می کند و این موضوع اهمیت کار پرستاران را بیش از پیش نشان می دهد.

وی افزود: صبر و حوصله ، برخورد مناسب ، خوش رفتاری، حسن خلق و دلسوزی که از ضرورت های پرستاری از بیماران است باید موجب توجه ویژه پرستاران باشد.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: پرستاران با تاسی از حضرت زینب (س) به عنوان اسوه صبر و تقوی آن بانوی اسلام را الگوی کاری خود در مراقبت از ایتام و بیماران قرار دهند تا در شغل خود موفق باشند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه پرستاری کار سخت و طاقت فرسایی است ،پرستاری را عبادت دانست و اظهار کرد: پرستاران در مقابل سختی های شغلی اجر اخروی و جایگاه ویژه در پیشگاه خداوند متعال دارند.

آیت الله مجتهد شبستری همچنین با تقدیر و ابراز رضایت از نحوه و نتایج اجرای طرح تحول سلامت در کشور ،افزود: دولت و مجلس مشکلات پرستاران به خصوص کمبود پرستار در بیمارستان ها را هم رفع کنند.البته دولت و مجلس می توانند این مشکل کمبود نیروی انسانی و فشار کاری بر پرستاران را با استخدام پرستاران جدید رفع یا کاهش دهند و این کار قابل حل است.

سیفعلی نصرتی رییس نظام پرستاری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارایه گزارش و برشمردن برخی مشکلات پرستاران ،خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به رغم گذشت هشت سال از تصویب آن در مجلس ،اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور و اجرای کامل قانون ارتقای بهره وری در خصوص پرستاران شد.

 وی همچنین گفت: تعداد پرستاران باید متناسب با تخت های بیمارستانی باشد که البته در این خصوص اقدامات موثری برای کاهش کمبود پرستار در استان آغاز شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار