رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی:
رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: تثبیت فضای کسب و کار خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۷۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 17 August 2015
راضیه علیرضایی در نشست خبری بازدید از ایران خودرو خراسان رضوی که در اتاق جلسات این واحد برگزار شد اظهار داشت: از شروع دولت جدید چند بحث در حوزه صنعت پیگیری شده و مسائل واضحی برای آن اتفاق افتاده که مهمترین آن ایجاد فضای آرام برای کسب و کار است.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد اقدامات محیط بین المللی کسب و کار بهبود جدی داشته و شرایط را برای صادرات کالا و واردات تجهیزات سرمایه گذاری بهبود داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در این فضا از تورمی بالا به سمت ثبات حرکت کرده‌ایم و همچنین تصویب قانون رفع موانع تولید بوده که مهمترین آن برای خراسان رضوی استقرار واحدهای صنعتی در حریم شهرها و روستاها است.

علیرضایی تصریح کرد: همچنین بخشنامه بانک مرکزی برای خروج غیرتورمی صنعت از رکود نقدینگی برای تولید در نظر گرفته شد که در آنجا بانک‌ها موظف شدند برای 6 گروه از واحدهای صنعتی نقدینگی مناسبی را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به آرامشی که هم اکنون در تولید به وجود آمده تصریح کرد: هم اکنون این فضا بهتر شده که امید می رود با بهبود شرایط بتوان فضای کسب و کار استان را ثبات بخشید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت موضوعات محیط زیستی در تولید و صنعت خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی به تبعیت از وزارت صنعت و معدن اداره‌ای به نام محیط زیست به وجود آمده که سعی آن کنترل موضوعات مخاطره آمیز در این حوزه است.

علیرضایی با اشاره به بحران آب موجود در دشت مشهد بیان کرد: توجه به صنایع کم آب یکی از موضوعات بسیار مهم در توسعه صنعتی هر منطقه‌ای است که به لحاظ منابع آب محدودیت دارد و خراسان رضوی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: بیشترین تلاش‌هایی که محیط زیست دارد در بخش صنعت به عمل می‌آید و همواره این دو سازمان با یکدیگر تعامل دارند با اینکه بخش کمتری از منابع استان اعم از آب، انرژی و دیگر موارد از این قبیل در اختیار بخش دولت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار