رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت : پیش بینی می شود یک میلیون 111 هزار تن انواع میوه هسته دار و دانه دار در سال جاری در این استان تولید شود.
کد خبر: ۷۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 16 August 2015

به گزارش خبرنگار ما ، مهندس کریم مهری در حاشیه تودیع و معارفه رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور در مراغه در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: این میزان شامل 214 هزار تن انواع میوه های تابستانه و 897 هزار تن انواع میوه های دانه ریز و دانه دار است.

وی اظهارکرد : این میزان میوه از 96 هزار و 978 هکتار از باغ های بارور این استان برداشت می شود که بیش از نیاز استان بوده و محصولات مازاد برمصرف توسط بخش خصوصی (میدان های میوه و تره بار) به سایر استان های کشور صادر می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت : زردآلو، هلو، شلیل، آلو، آلوچه و سیب تابستانه عمده محصولاتی است که هم اکنون کار برداشت آن ها از باغ های استان آغاز شده است و پیش بینی می شود 185 هزار تن از این محصولات برداشت شود.

مهندس مهری ادامه داد : این استان دارای 114 هزار و 753 هکتار انواع باغ بوده که 17 هزار و 775 هکتار آن نهال و 96 هزار و 978 هکتار آن بارور است.

وی با اشاره به تنش های ناشی از سرما و گرما بر محصولات زراعی و باغی در این استان یادآوری کرد: در سال زراعی جاری هشت هزار میلیارد ریال به کشاورزان استان خسارت وارد شده که طبق پیش بینی های ستاد بحران استان، عمده این خسارت ها توسط بیمه های کشاورزی جبران می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :