کد خبر: ۷۷۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰ 01 September 2019

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه حوزه زنان فرابخشی است، گفت: استاندار مازندران بر ارتقای ۳۰ درصدی مدیریتی بانوان تاکید داشته و این طرح از ابتکارات استاندار بوده است.

  سمیه قاسمی‌طوسی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر ارتقای 30 درصدی مدیریتی بانوان اظهار کرد: استاندار مازندران بر ارتقای ۳۰ درصدی مدیریتی بانوان تاکید داشته و این طرح از ابتکارات استاندار بوده است.
 
عضو شورای اداری استانداری به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی فاخر به مناسبت هفته دفاع مقدس ساخته شود تا رشادت‌های رزمندگان به نسل‌های بعد منتقل شود.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به ارتباط منسجم‌تر این اداره با رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود همایش‌های متعددی به صورت تخصصی در حوزه سلامت روستایی برای دختران جوان و مادرانی که قصد دارند دوره بارداری را بگذرانند، برگزار شود.
 
این مسؤول خاطرنشان کرد: تعامل با دستگاه‌های اجرایی که موضوع خانواده‌ها باید به درستی تبیین شود، از فعالیت‌های امور بانوان  و خانواده است، با همکاری سازمان جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی سالم و بدون سموم وارد سبد خانوار و آموزش‌های لازم نیز داده شد.
 
قاسمی‌طوسی ادامه داد: طرح تدوین سند وضعیت و ارتقا زنان استان با برون سپاری مورد تایید معاونت زنان ریاست‌جمهوری قرار گرفت که در این طرح راهبردهای مشخصی مانند وضعیت ازدواج و طلاق، ورزش، مشارکت و سیاسی و مدنی بانوان و ... را شامل می‌شود.
 
این مسوول حوزه زنان را فرابخشی دانست و افزود: اگر غیر از این باشد به توسعه باید شک کرد، نسل جوان را باید باور کرد و براساس علایق و آنچه هستند قبول داشته باشیم، در این زمینه طرح‌های متفاوتی برای تبیین پوشش اسلامی در قالب برپایی نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه موضوع کودکان بازمانده از تحصیل از مواردی است که مورد توجه ما است، افزود: طبق آمار ۲ هزار نفر بازمانده از تحصیل داریم که باید مورد توجه و بررسی قرار گیرند، به لحاظ حساسیت ویژه به کودکان نیز در این زمینه تشکل‌های مردمی متعددی فعال هستند.
 
این مسؤول ادامه داد: در حوزه زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی اداره‌کل امور بانوان در کنار سایر دستگاه‌ها در حوزه زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی نیز فعال است و در این زمینه بحث معیشتی و مشاغل بانوان مورد توجه قرار گرفته است.
 
این مسؤول بحث نشاط اجتماعی را از دیگر طرح‌های قابل اجرا برشمرد و گفت: مباحث اقتصادی، کارافرینی و فرصت، آموزش، سلامت و اطمینان و امنیت و ازادی فردی از شاخص‌های این طرح است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار