دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت:
دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: ۴۵ موکب این استان در اربعین حسینی امسال به زایران کربلا خدمات رسانی دارند و آمادگی افزایش این اماکن با دستور ستاد اربعین وجود دارد
کد خبر: ۷۶۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 05 August 2019

۴۵ موکب استان مرکزی در اربعین امسال به زائران خدمات رسانی می کنند

توکل زمانی نژاد افزود: زمینه فعالیت موکب‌های اربعین برای ساوه نیز با همکاری فرماندار و امام جمعه فراهم شده و امید است که موکب‌های استان مرکزی در شهر‌های مهران، نجف، کربلا، کاظمین و سامرا  دایر شود.

وی افزود: هزینه‌های مربوط به ویزا امسال از سفر پیاده روی اربعین حذف شده و پیش بینی می‌شود شمار زایران نسبت به سال‌های قبل ۵۰ درصد افزایش داشته باشد.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی خاطرنشان کرد: بنا به اعلام مراجع رسمی برآورد شده که مجموع زایران کشور در پیاده روی اربعین امسال  به سه و نیم میلیون نفر برسد و ستاد‌های اربعین بهبود خدمات و آمادگی برای افزایش احتمالی موکب‌ها را در دستور کار دارند.

توکل نژاد گفت: انسجام در ارایه خدمات و  تقویت بین بخشی خدمات موکب‌های ایرانی و عراقی در پیاده روی اربعین امسال اولویت دارد.

وی گفت:  سهم موکب‌های این استان در کشور عراق امسال  از نظر پخت غذا در شهر سامرا ۱۲۰ هزار پرس، در عمود‌های نجف مستقر در کربلا نیز همین مقدار و در کاظمین هم پنج هزار پرس تعیین شده است.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی یادآور شد: توزیع آب آشامیدنی و اسکان زایران در شهر‌های سامرا و نجف نیز در دستور کار موکب‌های استان مرکزی قرار دارد.

توکل نژادعنوان کرد: موکب‌های شهرستان ساوه ظرفیت پخت و توزیع ۸۰ هزار پرس غذا در شبانه روز هم در داخل و هم در کشور عراق را دارند.

وی در خصوص  شمار موکب‌های بین راهی استان مرکزی در آیین اربعین امسال گفت:  با دستور استاندار مرکزی قرار است برای پیاده روی اربعین امسال در شهرستان‌های ساوه، زرندیه، شازند و اراک با افزایش شمار موکب‌ها علاوه ب. خدمات رسانی به  زوار ایرانی، از  زایران اتباع کشور‌های افغانستان، پاکستان و جمهوری آذربایجان نیز پذیرایی شود.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی بیان کرد: جانمایی و  افزایش موکب‌های استان مرکزی در نشست آتی  ستاد اربعین استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

۲۵ موکب در پیاده روی اربعین پارسال در مسیر جاده‌های استان مرکزی به زایران خدمات ارایه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار