رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان:
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان: طرح جامع سلامت استان يكي از طرح هاي موفق استان است كه از آن بطور ويژه حمايت خواهيم كرد
کد خبر: ۷۶۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 04 August 2019

از طرح جامع سلامت استان حمايت خواهيم كرد

 به گزارش تابناک قزوين؛ ابوالفضل ياري رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، در جلسه كميته راهبري طرح جامع سلامت استان كه در سالن جلسات سازمان مديريت و برنامه ريزي برگزار شد، اظهار داشت: اين طرح بيش از ۱۰ سال است كه پيگيري مي شود و ما آن را يك رويكرد كلي در نظام سلامت مي دانيم.

وي افزود: در بخش سلامت طرح جامع پيشرفت خوبي حاصل شده اما در ساير بخش ها تلاش ها و اقدامات بيشتري نياز است. رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي با اشاره به وضعيت نامناسب استان در حوزه سرمايه اجتماعي، تصريح كرد: جايگاه پايين سرمايه اجتماعي در استان يكي از مشكلات بزرگي است كه بايد براي آن چاره انديشي كنيم.

رئيس كميته راهبري طرح جامع سلامت خاطر نشان كرد: مشاركت مردم در تمامي حوزه ها بايد وجود داشته باشد و تنها با مشاركت مردم مي توان موفق شد.

وي بيان كرد: يكي از مشكلات ديگر ما بدبيني مردم استان نسبت به فضاي كسب و كار مي باشد كه عليرغم حركت هاي رو به جلو در اين زمينه نتوانستيم اعتماد مردم را جلب كنيم از اين رو نيازمند بررسي ويژه اي است.

ابوالفضل ياري افزود: در حوزه اعتبارات نهايت همكاري را با طرح جامع سلامت خواهيم داشت و جاي نگراني نيست.

منوچهر مهرام، رئيس دانشگاه علوم پزشكي قزوين نيز در اين جلسه گفت: يكي از اقدامات مهم ما در حوزه سلامت، مشاوره به دستگاه هاي مختلف از جمله جهاد كشاورزي و آموزش و پرورش بود كه نتايج بسيار خوبي حاصل شد.

وي اضافه كرد: با مشاوره ي كارشناسان بهداشت و اقدامات عملي آموزش و پرورش استان، سال ۹۷ اين دستگاه در حوزه سلامت دانش آموزان رتبه ي اول كشور را كسب كرد.

مهرام تصريح كرد: طرح هايي كه در كميته راهبري طرح جامع سلامت تصويب مي شود، بايد تاثير مستقيم بر رفتار و نگرش مردم داشته باشد و اجراي اين طرح ها نيازمند توجه ويژه اي است.

در ادامه اين جلسه اعضاي اين كميته در رابطه با برخي مشكلات حوزه سلامت از جمله عدم تحرك فيزيكي، افزايش استعمال دخانيات و مصرف الكل به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند.

گفتني است برنامه جامع سلامت براي نخستين بار در كشور از سال ۱۳۸۶ با هدف تامين ، حفظ و ارتقاي عادلانه سلامت جامعه استان قزوين با رويكرد عوامل اجتماعي موثر بر سلامت طراحي و اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار