رییس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:
حمل گوشت و مرغ و ماهی تازه و منجمد پس از صدور مجوز بهداشتی دامپزشکی انجام می شود و اداره دامپزشکی برای کنترل این مهم، با همکاری نیروی انتظامی مبادی استان را در کلیه ساعات شبانه روز کنترل می کند.
کد خبر: ۷۶۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷ 31 July 2019

لزوم اخذ مجوز دامپزشکی برای حمل دام و فرآورده های خام دامی

 به گزارش تابناک قزوین،مهدی جلوحانی رئیس اداره دامپزشکدامی شهرستان قزوین گفت : با توجه به خطر انتقال بیماری‌های واگیردار، از طریق حمل غیرمجاز دام، هرگونه حمل دام زنده سبک و سنگین که  فاقد مجوز دامپزشکی باشد، خلاف محسوب می‌شود و  با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

دکتر مهدی جلوخانی، حمل و نقل دام به صورت مجاز را مستلزم طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم از اداره دامپزشکی بیان کرد و افزود: متقاضیان حمل دام و فراورده‌های خام دامی بايد پس از درخواست به واحد قرنطینه و طی مراحل لازم، مجوز قانونی حمل را دریافت و سپس با خودروهای ویژه اقدام به جابجایی محموله‌ی موردنظر خود نمایند. 

جلوخانی از جمله مهمترین مجوزهای حمل به موارد: دام و طیور زنده، گوشت سفید و قرمز، انواع فراورده‌های جانبی دام از قبیل شیر، تخم مرغ، عسل،  پشم، پوست، کود، امعاء و احشاء داخلی و همچنین انواع آبزیان اشاره کردو افزود: واحد قرنطینه اداره دامپزشکی همه ساله با تعداد زیادی تقاضا در این زمینه مواجه است که در مورد تمامی آنها مراحل قانونی و رعایت موازین بهداشتی و قرنطینه‌ای به صورت کامل مورد بررسی و اجرا قرار می‌گیرد.

 وی گفت: کارشناسان دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی در مبادی استان خودروهای حامل فرآورده های خام دامی را کنترل می کنند تا اطمینان حاصل شود که محموله‌های گوشت و مرغ و ماهی و ... ورودی به استان دارای مجوز بهداشتی حمل باشند.

 

برچسب ها: دامپزشکی ، مجوز ، بهداشت ، گوشت ، دام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار