معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۵ هزار تن زیتون از باغات استان برداشت شود
کد خبر: ۷۶۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 15 July 2019

۲۵ هزار تن محصول زیتون در استان قزوین تولید می شود

به گزارش تابناک قزوین مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در همایش زنجیره ارزش زیتون که با حضور کارشناسان دفتر معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی ، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ، بانک کشاورزی و تولید کنندگان برتر زیتون استان در مجموعه باغستان برگزار شد با بیان این مطلب افزود : در حال حاضر ۹۵۰۰ هکتار از باغات استان به زیر کشت محصول زیتون رفته است که از این میزان ۶۸۰۰ هکتار بارده و ۲۲۰۰ هکتار نهال است .

وی اظهار داشت : استان قزوین پتانسیل مستعدی برای تولید زیتون دارد و در حال حاضر ۴۵روستا در منطقه طارم سفلی محصول زیتون را کشت می کنند .

اسماعیلی اضافه کرد : هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر بهره بردار بخش کشاورزی در بحث کشت زیتون فعال هستند .

وی ؛ هرس باردهی ، اصلاح و احیای باغات ، جوانسازی باغات قدیمی ، تغذیه باغات و مبارزه با آفت مگس زیتون را از مهمترین اقدامات جهاد کشاورزی برای بهبود کیفیت و کمیت محصول زیتون برشمرد .

۲۵ هزار تن محصول زیتون در استان قزوین تولید می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : از سال ۸۳ آفت مگس زیتون وارد کشور شد و هر ساله بحث کنترل و مبارزه با این آفت در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد .

اسماعیلی افزود : امسال با توجه به کاهش دما و افزایش رطوبت ؛ طی چند روز اخیر متاسفانه تراکم این آفت در باغات بالا رقته و این روند کاهش دما که در هفته دیگر بالاتر می رود فعالیت آفت مگس زیتون را بیشتر خواهد کرد که کنترل و مبارزه بموقع با این آفت را می طلبد .

وی بر لزوم اهمیت بموقع و مناسب و همچنین مشارکت باغداران برای کنترل و مبارزه با آفت مگس زیتون در باغات تاکید کرد .

اسماعیلی در ادامه به اهمیت زنجیره ارزش زیتون اشاره کرد و گفت : جهادکشاورزی به دنبال کمی و کیفی محصول زیتون است و باید یک ارتباط نظام مند بین باغدار ، کارخانجات و بازاریابی ایجاد شود .

وی خاطر نشان کرد : باید با حمایت از زنجیره ها از طریق تامین منابع مالی و حمایت  بیشتر بتوانیم نواقص زنجیره زیتون را برطرف کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار