مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: راه اندازی کتابخانه ای هدفمند و جریان ساز تحت عنوان «کتاب خوب» که بتواند جوانان و نوجوانان را از لحاظ فکری غنی ببخشد ضروری است.
کد خبر: ۷۶۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 15 July 2019

کتابخانه ای تحت عنوان

به گزارش تابناک قزوین حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در چهارمین نشست فصلی مسئولان ستادهای نماز جمعه استان قزوین که در دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: خدمت به نماز یکی از مهم‌ترین الطافی است که خدواند متعال به ما عطا کرده است و ما باید از این ظرفیت و از این لطف به وجود آماده به نحو احسن و اکمل استفاده کنیم.

وی افزود: براساس روایات مختلفی که امروزه به دست ما رسیده است متوجه می‌شویم که در عدد ۴۰ رمزهای مختلف نهفته است و در طول تاریخ اسلام هم از این عدد بارها استفاده شده است.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: از آنجایی که امسال چهلمین سال برپایی نماز جمعه در انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم، امسال از اهمیت بیشتری برخوردار است و نیازمند نگاه‌های ویژه‌تری است.

فاطمی نسب با اشاره به اینکه برنامه‌هایی از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ابلاغ شده تا بدین وسیله مسئولان ستاد آنها را انجام دهند، خاطرنشان کرد: البته تمامی مسئولان ستاد می‌توانند به صورت خودجوش و با هماهنگی امام جمعه هر شهر برنامه‌های خلاقانه و ابتکاری خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: تشکیلات جلسات فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها و شهرها، برگزاری ستاد بزرگداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه، نامه نگاری با مجموعه‌ها و نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی و غیره از مهم‌ترین عناوینی است که می‌تواند سبب ایجاد و خلق برنامه‌های جدید و نو شود.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین با اشاره به برنامه‌های ابلاغی تهران بیان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی و تفسیر سوره جمعه، تجلیل از ائمه جمعه فقید و ائمه جمعه سابق هر شهر، افتتاح بخش‌های جانبی متعلقبه نماز جمعه از جمله مهد آدینه، نهضت پاسخ گویی، قرائت خانه، کتابخانه و مشاور حقوقی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که به ستادهای نماز جمعه معرفی می‌شود.

فاطمی نسب گفت: راه اندازی و افتتاح کتابخانه ای هدفمند و جریان ساز تحت عنوان «کتاب خوب» که بتواند جوانان و نوجوانان را از لحاظ فکری غنی ببخشد از مهم‌ترین کارهایی به شمار می‌رود که مسئولان ستاد باید در راه اندازی آن نهایت تلاش خود را انجام دهند.

وی با اشاره به پیشنهاد برنامه‌هایی که سبب جذب بیش‌تر جوانان و نوجوانان می‌شود، خاطرنشان کرد: مسئول امور جوانان ستادهای نماز جمعه استان قزوین باید هماهنگی لازم را برای حضور هر ستاد در مسابقات فوتسال «جام آدینه» انجام دهند تا بدین وسیله علاوه بر ورزش و شادابی موضوعاتی از قبیل اخلاق و روحیه پهلوانی نهادینه شود.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین افزود: تمامی مسئولان ستاد و مسئولان هر شهر نسبت به نماز جمعه باید حساسیت لازم را داشته باشند تا بدین وسیله شاهد رشد کمی و کیفی نماز جمعه در سطح استان قزوین باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار