رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال سعی کردیم درصد پوشش وام شهریه را حدود 30 افزایش دهیم تا دانشجویان بیشتری از این امکان استفاده کنند.
کد خبر: ۷۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 13 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، ذوالفقار یزدان‌مهر در دیدار با مسئولان دانشگاه قم افزود: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه بودیم وام شهریه بود و در این زمینه نگرانی‌های وجود داشت زیرا بخش اعظمی از دانشجویان شهریه‌پرداز هستند لذا در این زمینه مشکلاتی دارند و امسال تدابیر اندیشیده شده و رایزنی با بانک‌ها، سود بانکی مربوطه را کاهش دادیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: علاوه بر این برای سهولت و صرفه اقتصادی دانشگاه‌ها اقداماتی هم در امور بازرگانی انجام شده و در این راستا با برخی از شرکت‌ها به تفاهم رسیدیم تا کالاهای اساسی را بتوانیم تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در اعطای وام شهریه وضعیت خوبی وجود ندارد، گفت: نامه‌ای در این خصوص با امضای وزرای علوم و بهداشت به رئیس جمهور نوشته شده است و امیدواریم که وضعیت وام شهریه بهتر شود.

یزدان‌مهر افزود: با این وجود سعی کردیم در بودجه‌های عمومی رقم بالاتری را جذب و در درآمدهای اختصاصی نیز 40 درصد افزایش درآمد داشته باشیم و همچنین با بهره‌گیری از حمایت‌های خیرین به سمت ایجاد درآمد‌های پایدار برویم.

وی با بیان اینکه وضعیت خوابگاهی دانشگاه‌ها در شرایط مطلوبی قرار ندارد و برنامه پنجم نیز ساخت خوابگاه را ممنوع کرده است، عنوان کرد: بخشنامه‌ای ابلاغ کردیم تا اجاره واحد خوابگاه‌ها پرداخته شود و دانشگاه‌ها نیز ما را در این زمینه یاری رساندند و در بخش یارانه تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها نیز مبلغ وام را افزایش دادیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه امسال در بحث تغذیه، قیمت تمام شده افزایش پیدا کرده است گفت: با این وجود، برای مراعات حال دانشجویان، امسال قیمت ژتون غذا را 14درصد افزایش دادیم در حالیکه این افزایش در سال گذشته 21 درصد بوده است و اجاره خوابگاه نیز 14دهم درصد افزایش خواهد یافت.

یزدان‌مهر بیان کرد: در برنامه ششم بحثی را دنبال می‌کنیم تا یارانه تبدیل به تسهیلات شود و سعی می‌کنیم که منوهای مختلفی به دانشگاه‌ها ارائه شود تا دانشجویان بتوانند حق انتخاب داشته باشند و این اقدام قطعا هم برای دانشگاه و هم برای دانشجویان مفید خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار