معاون اول رئیس جمهور:
راهبرد ما، ثبات‌سازی و امنیت‌سازی؛ تلاش ما حفاظت از زندگی مردم در مقابل امریکا
کد خبر: ۷۶۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ 11 July 2019

آمریکا بدنبال بر هم زدن امنیت منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است

به گزارش  تابناک قزوین، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  که در همایش فرمانداران سراسر کشور سخن می‌گفت افزود: در مقابل آمریکا که به دنبال عدم تعادل است طبیعی است که ما برای حفاظت از زندگی مردم مان تلاش می‌کنیم.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید براینکه راهبرد ما مقاومت است و در منطقه تا جایی که می‌توانیم از قدرت‌مان برای ثبات و امنیت استفاده می‌کنیم افزود: طی قرن‌ها ایران همواره حافظ منطقه خلیج فارس بوده است و اگر نقش ایران نبود معلوم نبود سرنوشت عراق و سوریه و برخی دیگر از کشور‌ها چه می‌شد.
وی افزود: آمریکایی‌ها بر مبنای یک بررسی تحلیلی گفتند سال ۹۷ پایان جمهوری اسلامی ایران است و خیلی هم با صراحت گفتند که ایران جشن ۴۰ سالگی نمی‌گیرد وبه همین خاطر از شش ماه قبل از شروع سال ۹۷ راهبرد آن‌ها افزایش ناامنی داخلی با ایجاد جنگ روانی بود.
وی افزود: با خروج از برجام فکر می‌کردند شرایط کشور به هم می‌خورد، اما در این موضوع شکست خوردند و بعد در صفر کردن صادرات نفت و در فروپاشی اقتصادی نیز شکست خوردند.
جهانگیری بابیان اینکه روز گذشته هم رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های سخت‌تری در پیش است افزود: با رویکرد‌های سنتی و نخ نما نمی‌توانیم با این مسائل در هم تنیده اقتصادی و اجتماعی مواجه و از آن‌ها عبور کنیم.
وی تصریح کرد: اکنون زمان نشان دادن فهم، عزم و اراده متفاوتی برای روبرو شدن با مشکلات است و مهمترین نکته این است که دولت موفق شود از ظرفیت‌های درون کشور، مردم و نهاد‌های مدنی برای عبور از این مسئله استفاده کند.

نباید در برابر تهدیدات امریکا منفعلانه عمل کنیم

جهانگیری: امریکا می‌خواست به اصل نظام و اقتصاد کشور ضربه بزند و اکنون به دنبال ایجاد التهاب در منطقه است.

اسحاق جهانگیری در همایش فرمانداران سراسر کشور با اشاره به شرایط فعلی کشور اظهار داشت: امریکایی‌ها با دلایل سیاسی متعدد به دنبال برهم زدن امنیت خلیج فارس و خاورمیانه هستند، زیرا رژیم صهیونیستی جز در فضای ناامن امکان حیات ندارد.
وی با بیان اینکه ان‌ها به همین دلیل به افغانستان، سوریه و عراق حمله کردند افزود: به نوعی دیگر اقدام به حمله به مردم یمن کردند و تلاش می‌کنند بین کشور‌های منطقه همواره موضوعاتی برای درگیری داشته باشند.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: باید در برابر مشکلات و تهدیدات پیش رو منفعلانه عمل نکنیم و به دنبال کشف فرصت‌ها برای عبور از مشکلات باشیم.
جهانگیری با بیان اینکه پذیرفتن مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران توفیق الهی به شمار می‌رود، اظهار داشت: باید برای خدمات رسانی به مردم شاکر خداوند باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار