نماینده ولی فقیه در استان قزوین در همایش نقش هویت ایرانی و اسلامی گفت:رضاخان بی‌عفتی را رواج داد و طبق وعده الهی عذاب شدیدی کشید ،باید در تمام بخش‌های زندگی عفت داشته باشیم اگر عقیده درست شود حجاب درست می شود
کد خبر: ۷۶۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 11 July 2019

حجاب بهترین جلوه‌ی‌ عفاف استبه گزارش تابناک قزوین، نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش نقش هویت ایرانی و اسلامی در حفظ عفاف و حجاب که در آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه خدا جبهه‌های کفر و ایمان را در سوره بقره تشریح می‌کند، تصریح کرد: نمی‌شود ما در صف ایمان باشیم و برای صف کفر نگران باشیم و یا در صف کفر باشیم و برای صف ایمان دل بسوزانیم. آنهایی که چنین رفتاری داشتند منافقین بودند زیرا ظاهراً می‌گفتند ما لشکر ایمان هستیم اما در دلشان جور دیگری رفتار می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: خدا در آیه 138 سوره نساء به منافقین وعده می‌دهد که عذاب دردناک انتظارشان را می‌کشد. منافقان کسانی هستند که در صف ایمان هستند اما با کافران داد و ستد و تعامل دارند و به رسول خدا (ص) می‌ گوید به آنها بگو آیا از دشمنان خدا می‌خواهید به شما عزت بدهند؟ شما در اشتباه هستید زیرا عزت فقط نزد خدای متعال است.

 همچنین با بیان اینکه باید به خوبی بدانیم کافران می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند، گفت: شیطان و کافران، انسان‌ها را در دنیا وسوسه می‌کنند که با آنها در این مسیر گمراهی همراه شوند اما خدا با پیامبران و کتاب‌های آسمانی حجت را بر ما تمام کرده است و کسی که به اشتباه برود، در قیامت نمی‌تواند بگوید فریب شیطان و کافران را خوردم.خدا دشمنی شیطان با انسان را دشمنی کاملاً آشکار معرفی کرده است که امروز مشاهده می‌کنیم در قالب استکبار جهانی و تهاجم فرهنگی بروز و ظهور می‌یابد. امام خمینی (ره) وقتی به آمریکا گفت شیطان بزرگ، تعارف و یا مانور دیپلماتیک نبود بلکه بیان حقیقتی قرآنی بود.

حجاب بهترین جلوه‌ی‌ عفاف است

وی افزود: تقابل بین ایمان و کفر به جایی می‌رسد که کافران و مشرکان اراده می‌کنند نور خدا را با همه امکاناتشان خاموش کنند اما خدا نیز اراده کرده است که نورش تمام عالم را فرا بگیرد. اگر می‌خواهیم از فراگیر شدن نور الهی حمایت کنیم اول باید از نور الهی برخوردار شویم و همه مأموریت ما در این عالم همین است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: خدا انسان و جن را برای عبادت خلق کرده است و جایی امر به معروف و نهی از منکر کردن عبادت است و نباید برای رزق و و مال از عبادت پرهیز کنیم زیرا خداوند رزق انسان را تضمین کرده است و می‌فرماید آن رزّاقی که کسی نمی‌تواند رشته رزقش را قطع کند، فقط خداست. وی با بیان اینکه خدا با تضمین کردن رزق انسان، حریت و آزادگی را حمایت کرده است، خاطرنشان کرد: به خاطر رزق، سخن حق را به فراموشی نسپاریم. باید کارهایمان را درست انجام دهیم و بدانیم رزق، عزت، آبرو و کرامت فقط دست خداست و اگر تاریخ را بررسی کنیم نمونه‌های زیادی را خواهیم دید که حرف حق زدند و عزتشان روز افزون شد.

 وی اظهار کرد: آیه 35 سوره نور بیان می‌کند همه نورها نزد خداست و هر کسی را خدا بخواهد، با نورش هدایت و او را نورانی می‌کند و باید کاری کنیم تا خدا ما را رد نکند و در زمره انسان‌های با ایمان قرار دهد. خدا تأکید می‌کند هر کسی را خدا نورانی نکند، هیچ نوری ندارد و کارهایش مؤثر نخواهد بود.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه تقابل بین ایمان و کفر خیلی جدی است، گفت: در آیه 19 سوره نور آمده است برخی‌ها علاقه دارند که فساد و فحشا را در میان مؤمنان دامن بزنند اما عذاب شدیدی دامن آنها را در دنیا و آخرت می‌گیرد و این عذاب بسیار سخت خواهد بود.در مقابل این جبهه کسانی قرار دارند که تلاش می‌کنند شعائر الهی عظمت پیدا کند و دیده شود و برای آن تلاش می‌کنند و این مهم نشانه سلامت دل‌ها و قلب‌های سالمشان است.

امام جمعه قزوین با اشاره به یک نمونه از اسناد تاریخی مقابله با عفاف و حجاب یادآور شد: از ابتدای صده 1300 که جریان‌های روشن فکری در کشور ما فعال شده و غرب‌زدگی راهش باز شده بود، انتقاد نسبت به عفاف و حجاب شروع شد.

وی افزود: برخی از فعالان در عرصه مطبوعات که سیاست‌هایی را به رضاخان ابلاغ کرده بودند، بنا را گذاشته بودند به جنگ با عفاف و حجاب برخیزند و گمان می‌کردند تنها مانع پیشرفت ما عفاف و حجاب است.وزیر فرهنگ در آن زمان پیشنهاد می‌کند که شاه در موضوع کنار گذاشتن حجاب پیشقدم شود تا مردم از ایشان تأسی کنند و شاه پس از شنیدن سخنان وزیر، آن را قبول کرد. نقل می‌کنند که شاه گفته من آروزی مرگ می‌کنم که کارم به جایی رسیده که باید زنم سر برهنه جلوی اجنبی حاضر شود.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: ضرورت کشف حجاب از سوی اطرافیان شاه تحت عناوین متعدد از جمله نهضت آزادی زنان که آن را به بی‌حجابی و بی‌عفتی مرتبط کرده بودند در دستور قرار گرفت که طبق آن زنان مجبور بودند بدون حجاب در خیابان‌ها ظاهر شوند.

وی اظهار داشت : آنها وجود حجاب را با تمدن، قانون طبیعت و حضور اجتماعی زنان در جامعه در تقابل می‌دانستند. مخبرالسلطنه به عنوان رئیس الوزرا می‌گوید در سال‌های پس از تصویب تغییر لباس که هم برای مردان و هم برای زنان بود، روزی به شاه گفتم تمدنی که آوازه‌اش عالم‌گیر است، دو تمدن است، یکی تظاهرات در بلوارها و دیگری تمدن ناشی از لابراتوارها که ما تمدن بلوارها که کشف حجاب و بی‌حیایی و بی‌بنداری را گرفتیم و تمدن لابراتواری و آزمایشگاهی را تعطیل کردیم.وزیر می‌ گفت ما تمدن نداریم بلکه ما به فساد و فحشا دامن می‌زنیم. تمدنی که اروپا را متمدن کرده است برای تمدن لابراتواری و هیئات علمی‌شان است که ما آن را کنار گذاشته‌ایم و خیال می‌کنیم دنبال تمدن هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: رضاخان می‌گوید این چادرها را چطور می‌شود از بین برد؟ دو سال است این موضوع ذهن مرا مشغول کرده است و از وقتی که به ترکیه رفته‌ام و زن‌های آنها را دیده‌ام که پیچه و حجاب را دور انداخته و دوش به دوش مردان کار می‌کنند، دیگر از هر چه زن چادری بود بدم آمده است و اصلاً چادر، دشمن ترقی مردم ماست.کارهای رضاشاه مصداق آیاتی از قرآن است که عذاب دردناک نصیب کسانی می‌شود که تلاش می‌کنند فحشا و منکر رواج پیدا کند و همه دیدیم رضا شاه در این دنیا دچار عذاب شد. محمدرضا شاه در این دنیا دچار عذاب شد یا خیر؟! آنها هم آواره شدند و هم با ذلت مردند.

وی اظهار کرد: آنها می‌گفتند علت عقب ماندگی کشور ما همین است که نیمی از ملت ما به کلی فلج شده است. این چه منطقی بود که آنها داشتند. آنها دنبال کرامت زنان نبودند بلکه دنبال بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید نگاه عمیق به مسأله عفاف و حجاب داشته باشیم و ببینیم هر کدام در حوزه کاری خودمان چقدر رسالتمان را درست انجام داده‌ایم. باید کاری کنیم اثرش را در مجلس، صدا و سیما و دانشگاه‌ها ببینیم و هر چقدر ما در رسالت‌های خود کوتاهی کنیم جلوه جامعه آزار دهنده می‌شود. باید همه بخش‌های جامعه کارش را در حوزه عفاف و حجاب به درستی انجام دهد تا شاهد اثرگذاری و تحول هر چه بیشتر در این حوزه باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه عفاف اختصاص به حجاب ندارد بلکه حجاب بهترین جلوه‌ عفاف است، عنوان کرد: باید در تمام بخش‌های زندگی عفت داشته باشیم و مثلاً اگر کسی هر کلام نا هنجاری بر زبانش جاری شود، عفت کلام ندارد.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: اصل دیگر این است که تا حرف از عفاف می‌شود فکر می‌کنیم مخاطب خانم‌ها هستند در حالی که عفت و عفاف به آقایان نیز مربوط می‌شود و درباره ازدواج می‌فرماید آنهایی که هنوز زمینه ازدواج برایشان فراهم نیست، عفت پیشه کنند و اینجا منظورش آقایان است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: حجاب ریشه در عفاف، عفاف ریشه در کرامت، کرامت ریشه در تقوا، تقوا ریشه در عبادت و عبادت ریشه در عقیده دارد و اول باید اعتقاداتمان را اولویت قرار دهیم و اگر عقیده درستی داشتیم، عبادت، تقوا، کرامت، عفت و حجاب جامعه درست می‌شود.

حجاب بهترین جلوه‌ی‌ عفاف است

وی با بیان اینکه یکی از نتایج کرامت، عفاف است و یکی از شاخه‌های عفاف، حجاب است، گفت: غربی‌ها تمدن ظاهری را برای خودشان نگه داشتند و پوسته‌ای از آن را به رضاخان دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار