با حضور رئیس جمعیت هلال احمر؛
رئیس جمعیت هلال احمر، از ارسال ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی به مناطق سیل زده کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 10 July 2019

10 هزار بسته لوازم خانگی برای مناطق سیل زده بارگیری شد

علی اصغر پیوندی، صبح چهارشنبه در مراسم بارگیری اقلام و وسایل خانگی برای سیل زدگان کشور گفت: امروز اقلامی ازجمله اجاق گاز، یخچال، پتو و فرش در قالب بسته های مهرانه بارگیری و به استان های سیل زده ارسال خواهد شد.

وی اظهار داشت: از شنبه رسماً توزیع ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی تحت عنوان مهرانه میان استان های سیل زده آغاز خواهد شد که ارزش آنها ۵ میلیون و ۵۰۰ تومان است. البته ارزش واقعی این اقلام حدود ۸ میلیون تومان است اما کارخانه های داخلی حاضر به همکاری و کمک به هموطنان با قیمت کم تر شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: مجموع کمک های نقدی مردم به هموطنان سیل زده ۲۰۰ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۵۵ میلیارد تومان صرف خرید این بسته های لوازم خانگی شده است.

وی افزود: حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از مبلغ کمک های نقدی مردم همچنان باقی است که نحوه مصرف آن در آینده به اطلاع مردم خواهد رسید. مجموع کمک های غیر نقدی مردم نیز حدود ۱۰۰ میلیارد بوده که میان سیل زدگان توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: از تمامی مردم برای کمک های آنها و کارخانه های داخلی که حاضر به همکاری با هلال احمر با قیمت پایین تر شدند، تشکر می کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با کمک های بنیاد مسکن، هلال احمر و دیگر دستگاه ها مشکلات مردم به زودی حل شود. هیچ مبلغی از کمک های مردمی برای هزینه های داخلی و ذخیره سازی صرف نشده و حتی سود این مبلغ نیز صرف همین مصارف خواهد شد. به زودی نیز نحوه هزینه کرد باقی این مبالغ اعلام خواهد شد.

پیوندی تصریح کرد: این امر علاوه بر کمک به هموطنان سیل زده موجب رونق تولید داخلی نیز شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: روند کمک رسانی های مردم همچنان ادامه دارد و توزیع این بسته ها نیز حدوداً تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت.

مراحل خرید این اقلام از کارخانه های داخلی توسط برگزاری مناقصه قانونی انجام شده است و در هر دوره از مناقصات نیز ۴ شرکت با هم رقابت داشته اند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار