دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تشدید نظارت ها در حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی در راستای احیاء حقوق عامه خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 10 July 2019

نظارت ها در حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی تشدید می شود

به گزارش تابناک قزوین، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین  در خصوص افزایش این نظارت ها در استان گفت: دادستانی در راستای احیاء حقوق عامه که وظیفه ذاتی و قانونی دستگاه قضایی است در حوزه های مختلف ورود پیدا کرده که یکی از این موارد حوزه بهداشت و سلامت عمومی است که از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: بر اساس مکاتباتی که با دانشگاه علوم پزشکی قزوین صورت گرفته مقرر گردیده که این دانشگاه نظارت های خود را در حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی تشدید و اقدامات متعددی را پیگیری و دنبال نماید و گزارش اقدامات انجام شده را جهت اتخاذ تصمیمات مقتضی در اختیار دادستانی قرار دهد.

 همچنین خاطر نشان کرد: بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به همراه کارشناسان مطلع جهادکشاورزی و پلیس مبارزه با مواد مخدر و اداره ورزش و جوانان بازدید های مستمری را از عطاری ها، باشگاه های ورزشی و استخرها خواهند داشت تا چنانچه فاقد جواز کسب یا مجوزهای قانونی بودند از فعالیت آنان جلوگیری شود و چنانچه علاوه بر فقدان جوازهای لازم مرتکب افعال خلاف مقررات نظیر توزیع، خرید و فروش یا عرضه خارج از شبکه برخی مواد شوند ضمن خودداری از فعالیت به مراجع قضایی همچون دادسرا و سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شوند.

قاسمی در ادامه بیان داشت: به کلیه عرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی یا به اطفال و نوجوانان یا واحدهای فاقد عاملیت مجاز پخش مواد دخانی ابلاغ می شود که ظرف مدت 15 روز از فعالیت غیر مجاز خودداری نمایند و چنانچه اصرار به عمل داشته باشند از فعالیت آنان جلوگیری و حسب مورد پرونده قضایی در سازمان تعزیرات حکومتی و دادسرا تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به این که رصد فضای مجازی در حوزه بهداشت و سلامت عمومی نیز افزایش می یابد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین با همکاری پلیس فتا دائما فضای مجازی را از حیث تبلیغات مضر انواع داروها، مکمل ها، مطب و یا مراکز درمانی غیرمجاز و... مورد رصد قرار خواهند داد تا برخوردهای قانونی لازم و در صورت ضرورت پرونده قضایی متناسب تشکیل گردد.

 وی در ادامه افزود: نظارت ها و بازدید ها به صورت محسوس و غیر محسوس از مطب ها، مراکز درمانی، سونوگرافی، فیزیوتراپی و نظایر آن مستمر انجام گرفته تا مراکز مذکور دستگاه کارت خوان فعال داشته باشند و هیچکدام از مسئولان پذیرش یا کارکنان و... مردم را به پرداخت وجه نقد یا واریز به حساب خارج از مرکز و رفتارهای نظیر آن که دون شان حرفه پزشکی و پیراپزشکی است، ترغیب یا اجبار ننمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار