مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: وجود ۱۲۹۰ نوع محصول در استان قزوین از جمله مواد شیمیایی، شوینده، لوازم خانگی، قطعات خودرو و کاشی و سرامیک ظرفیتی است که می توان از آن برای اجرای طرح های مشترک سرمایه گذاری با روس ها به کار گرفت.
کد خبر: ۷۶۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ 10 July 2019

قزوین قابلیت سرمایه گذاری مشترک با روس ها را دارد

 به گزارش تابناک قزوین، مرتضی علیخانی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین در این نشست اظهارداشت: سهم استان قزوین از تولیدات ناخالص کشور یک و هفت دهم درصد است و با داشتن یک شهر صنعتی و ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی زمینه فعالیت ۳ هزار و ۹۴۹ واحد صنعتی مهیا شده است.

وی اضافه کرد: وجود ۱۲۹۰ نوع محصول در استان قزوین از جمله مواد شیمیایی، شوینده، لوازم خانگی، قطعات خودرو و کاشی و سرامیک ظرفیتی است که می توان از آن برای اجرای طرح های مشترک سرمایه گذاری با روس ها به کار گرفت .

علیخانی بیان کرد: استقرار اولین تولیدکننده چرخ خیاطی، بزرگترین تولید کننده مخازن سی ان جی کشور و داشتن جایگاه اول در تولید شیشه داروی و رتبه سوم در تولید صنایع سرامیک و کاشی موقعیت صنعتی استان را بالا برده است.

 وی همچنین گفت: وجود ۱۲۰۰ هکتار مزارع کشاورزی و ۷۱ هزار هکتار باغ از ظرفیت های کشاورزی استان است که در این عرصه نیز می توان همکاری های مشترک را بررسی کرد.

علیخانی افزود: استان قزوین در زمینه گردشگری هم هزار و ۳۰۰ اثر تاریخی ثبت شده دارد و با پیش بینی ۹۹ عنوان فرصت سرمایه گذاری ظرفیت های خوبی برای روسها دارد.

قزوین قابلیت سرمایه گذاری مشترک با روس ها را دارد

 و در پایان یاد آور شد گفت: ۵۴ طرح سرمایه گذاری خارجی در استان اجرا شده و در سال گذشته ۶۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مصوب و ۲۶ میلیون دلار وارد استان شد و در سه ماه نخست امسال هم ۳۴۳ هزار دلار سرمایه گذایری مصوب داشتیم که بیش ازیک میلیون دلار آن وارد استان شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار