کد خبر: ۷۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 12 August 2015

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: در حالی که استان البرز از فقر فضاهای تفریحی و رفاهی به شدت رنج می برد، پارک تحقیقاتی جهان نما به عنوان گنجینه ای از زیبایی ها و گونه های گیاهی از پتانسیل لازم برای رونق گردشگری برخوردار می باشد و از این رو، مدیریت شهری در همین مسیر گام برداشته است.

حجت الله غلامرضایی ادامه داد: برغم برخورداری پارک تحقیقاتی جهان نما از امکانات و ویژگی های مطلوب به منظور میزبانی از شهروندان و مسافرین گذری اما هنوز آنطور که باید و شاید مورد بهره برداری قرار نگرفته و از توجهات مردم و مسئولان مغفول مانده است.

عضو پارلمان شهری کرج با اشاره بهبرگزاری نشست مشترک با مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز به منظور بررسی تهدیدها و فرصت های پیش روی پارک تحقیقاتی جهان نما، اذعان داشت: در نشست مذکور ضمن بازخوانی دغدغه های پارلمان شهری در حوزه فضای سبز و تفریحات سالم، مراتب نگرانی نمایندگان مردم از وضعیت موجود پارک جهان نما به مسئولان مربوطه منعکس شد و پیشنهاداتی نیزبه منظور ارتقای بهره وری از این فضای تفریحی مطرح گردید و به بحث و تبادل نظر کارشناسی گذاشته شد.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقده فی مابین مسئولان دولتی و شهری، حق امتیاز بهره برداری از پارک 110 هکتاری جهان نما به مدت 15 سال به سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج واگذار گردیده که تاکنون بیش از 120 میلیارد ریال به منظور آبیاری درختان و همچنین تقویت گونه های گیاهی در آن هزینه شده است.

غلامرضایی با تاکید بر اینکه کلانشهر دو میلیون نفری کرج به شدت تشنه توسعه و تجهیز فضاهای تفریحی و گردشگری است، ایجاد بستر مناسب به منظور غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها را مترادف با کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی دانست و اضافه کرد: احیای پارک تحقیقاتی جهان نما یکی از محورهای اصلی عملکرد کمیسیون عمران در حوزه تقویت نشاط اجتماعی شهروندان است و با انجام مذاکرات لازم و شناسایی نیازهای موجود، قطعا اعتبارات مورد نیاز تخصیص خواهد یافت.

به گفته رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج، عدم وجود رمپ های ورودی و خروجی از سمت اتوبان تهران – کرج و اختلاف ارتفاع پارک جهان نما از سطح زمین موجب دید نامناسب آن برای شهروندان و مسافرین گذری شده است که در نشست با مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز مقرر گردید اقدامات لازم به منظور نماسازی و ساماندهی ورودی ها صورت پذیرد.

این مسئول شهری از تامین روشنایی معابر پارک، احداث رمپ های ورودی و خروجی، ساماندهی مبلمان، خریداری و نصب تجهیزات، احداث آلاچیق های خانوادگی و... به عنوان دیگر تصمیمات مدیریت شهری به منظور احیای پارک جهان نما یاد کرد و افزود: امید است در آینده ای نزدیک شاهد به ثمر نشستن برنامه ها و طرح های موجود باشیم و میلیونها مسافر گذری همچنین شهروندان فهیم کرجی بتوانند از فضای 110 هکتاری این پارک بهره مند شوند و لحظات خوب و خرمی را در کنار طبیعت سپری نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از بررسی و امکان سنجی احداث مرکز توریستی و گردشگری در جوار پارک تحقیقاتی جهان نما به منظور ایجاد منابع پایدار درآمدی و توسعه اقتصاد سبز خبر داد و گفت: با توجه به وجود قطعه زمینی به مساحت 8 هکتار در جوار پارک جهان نما که خالی از درختان و گونه های گیاهی است، کمیسیون عمران پیشنهاد احداث مرکز تفریحی گردشگری با مشارکت بخش خصوصی را در آن مطرح کرده است تا مسافرین و عزیزانی که به منظور تفریح و گردش در جهان نما حضور پیدا می کنند، بتوانند از خدمات و امکانات مرکز مد نظر نیز بهره مند شوند.

غلامرضایی در پایان بیان کرد: امید است در سالی که با نفس گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده، با بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات موجود، بتوانیم تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کرده و با ایجاد مقدمات بهبود کیفیت زندگی شهری بتوانیم خدمتی شایسته شان شهروندان شریف به ایشان ارایه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار