خطیب نمازجمعه جهرم با اشاره به اینکه مسئله مدیریت‌ها در کشور ما سبقه سیاسی و جناحی دارد و در طول این 40 سال نیز کم و بیش اینگونه بوده است، عنوان کرد: این یک واقعیت تلخ است که ضرر آن نصیب مردم می‌شود.
کد خبر: ۷۵۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 05 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نماز جمعه جهرم با گرامی‌داشت آغاز دهه کرامت، اظهار داشت: کرامت نقطه مقابل دناعت است و اگر بگوییم محور اخلاق دینی ما کرامت است سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هر چیزی که انسان‌ها را به کرامت نزدیک کرده و حرمت و احترام آنها را پاس بدارد درست است و هر چه که مخالف آن باشد زشت و ناپسند است، افزود: کرامت مسئله مهمی است و از نکاتی که کرامت انسان را مخدوش می‌کند این است که انسان به جای اینکه چشمش به درگاه خدا باشد به دست خلق خدا است به ویژه اگر خلق خدا دشمنان بشریت باشد.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه چشم داشتن به دست دیگران انسان را ذلیل می‌کند، بیان کرد: چشم داشتن به دیگران چه در زندگی فردی و چه در سطح کلان نادرست است. ملتی که به جای خود و داشته‌هایش به بیگانگان فکر کند خار و ذلیل می‌شود.

از آفت‌های رشد و ترقی کشور ما کوتاه بودن عمر مدیریت‌ها است، گفت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته میانگین عمر مدیریت دانشگاهی به 10 سال می‌رسد اما در کشور ما این مدت به 3 سال می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برخی تحقیقات انجام شده متوسط مدیریت اجرایی از نظر زمان در کشور ما بین 2 تا 3 سال است، ادامه داد: عمر مدیریت استانداران 2 سال و نیم و فرمانداران نیز 2 سال است.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه در انتخاب مدیران به جای تکیه بر تخصص‌ها و شایستگی‌ها مسائل سیاسی و جناحی اولویت دارد، تاکید کرد: گاهی اوقات با تغییر رئیس‌جمهور بسیاری از مدیران از رأس تا ذیل تغییر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئله مدیریت‌ها در کشور ما سبقه سیاسی و جناحی دارد و در طول این 40 سال نیز کم و بیش اینگونه بوده است، عنوان کرد: این یک واقعیت تلخ است که ضرر آن نصیب مردم می‌شود.

مدبر با اشاره به اینکه تا یک مدیر بخواهد آشنا به مسائل حوزه مدیریت خود شود آن را برکنار می‌کنند، تصریح کرد: با این شیوه عزل و نصب‌ها مدیران امکان برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت ندارند و تنها می‌توانند به اندازه یک سال کاری خود برنامه داشته باشد.

وی این مسئله را از آفات مدیریت برشمرد و گفت: از راه‌هایی که می‌توان تا حدودی آسیب‌های ناشی از این آفت را کم کرد این است که در شرایط مساوی از مدیران بومی استفاده شود.

امام جمعه جهرم ادامه داد: ما مدیرانی داشتیم که خانواده‌شان در شهر دیگری بودند و نصف عمر مدیریتی‌شان صرف رفت‌وآمد و مأموریت‌ها شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکستن هیمنه ابرقدرتی امریکا با سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته‌شان گفت: این یک ظرفیت بزرگ و سند افتخار برای کشور ما بود. نباید در لابه‌لای مشغله‌های زندگی این افتخار غیورمردان کشورمان به فراموشی سپرده شود.

مدبر با اشاره به اینکه آمریکا 31 سال پیش 290 نفر از هموطنانمان را مظلومانه در آسمان تکه‌تکه کرد و ما هیچ کاری نتوانستیم بکنیم، خاطرنشان کرد: آنها به عنوان یک سند افتخار به سربازانشان جایزه دادند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت توان نظامی کشورمان برای اثبات توانمندی و قدرت ایران اسلامی استفاده کنیم، گفت: باید کاری کنیم که تمام دنیا بفهمند قدرت جوانان این مرز و بوم بوده که هیمنه استکبار را به لرزه در آورده است.

امام جمعه جهرم خواستار تجلیل از این دلاورمردی رزمندگان در سرنگونی پهپاد آمریکایی شد و گفت: جهرمی‌ها باید در این زمینه پیشگام بوده و ارزش کار جوانان کشورمان نادیده گرفته نشود.

وی با گلایه از دستگاه دیپلماسی و صداوسیما در نادیده گرفتن این شگفتی رزمندگان ایران اسلامی، گفت: باید شکسته شدن هیمنه آمریکا را به مردم مظلوم جهان نشان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار