معاون وزیر جهاد کشاورزی؛
معاون زراعت وزارت جها د کشاورزی گفت : ارتباط بین محققین ،کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی باید بیشتر شود تا یافته های تحقیقاتی به مزارع متتقل شود .
کد خبر: ۷۵۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 04 July 2019

ارتباط بین محققین ، کارشناسان و بهره برداران

به گزارش قزوین تابناک معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی  استان قزوین  عباس کشاورز در بازدید از ایستگاه تحقیقاتی خاک و آب  دانشگاه تهران در کوهین از توابع شهرستان قزوین  که  فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  نیز حضور داشت افزود ؛ در این ایستگاه بسته مدیریتی کشت باید به کشاورزان ارایه شود. ودکترین این مرکز تحقیقاتی باید این باشد که حداقل پنج نوع محصول دیم دراین ایستگاه تحقیقاتی کشت و الگویی برای کشاورزان شود .

وی افزود:  در تولید محصول، رویکرد مصرف کود باید لحاظ شود. و همچنین  برای حفظ ساختمان خاک و مواد آلی خاک به میزان کافی  باید کود استفاده کرد

 وی در ادامه عنوان کرد: روش های نوین کشت باید برای کشاورزان ترویج شود .

 در ایستگاه تحقیقاتی خاک و آب دانشگاه تهران  13رقم گندم پرتوتابی شده در پایلوت های تحقیقاتی به عنوان طرح تحقیقانی در این ایستگاه مورد مطالعه و کشت قرار گرفته است

 بیش از ۴۵ مورد پایان نامه دکترا و کارشناسی ارشد با موضوع خاک ورزی حفاظتی اجراشده  است.

در این ایستگاه ۳۰ هکتار جو ،  ۲۵ هکتار عدس  دیم و ۱۰ هکتار خلر و  یک هکتار ماشک و ۳۸ باغ هکتار الگویی دیم در اراضی شیبدار   کشت شده است .

بیش از ۱۰۰۰ نفر از کشاورزان و بهره برداران سراسر کشور از  طرح تحقیقاتی این مرکز بادید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار