اولین تولید خودروی سواری برقی دو نفره در سایز کوچک که توسط دانشگاه آزاد قزوین طراحی شده، مرداد ماه وارد بازار می‌شود که این خودرو برای شهرهای پر ترافیک که فضای کمی برای تردد و پارکینگ دارند بسیار مناسب است.
کد خبر: ۷۵۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 02 July 2019

خودرو های شارژی با موتور های قوی در بازار ایرانخودرو های شارژی با موتور های قوی در بازار ایران

به گزارش تابناک قزوین مرتضی موسی خانی  رئیس دانشگاه ازاد اسلامی قزوین گفت:  باید بپذیریم که تعامل صنعت و دانشگاه مغفول مانده در حالی که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین استعدادهایی داریم که اگر مورد توجه قرار گیرند و مورد اعتماد واقع شوند می‌توانند در تحقق اقتصاد بدون نفت مؤثر واقع شوند.

وی بیان کرد: در استان قزوین استعدادهای زیادی در بخش‌های مختلف وجود دارد که بدون شک می‌تواند به اقتصاد غیر نفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک‌ کند در واقع تعامل صنعت و دانشگاه میتواند بسیاری از مشکلات کنونی را کاهش دهد.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران در ادامه اظهار داشت:  به لطف الهی اولین تولید خودروی سواری برقی دو نفره در سایز کوچک وارد بازار می‌شود که این خودرو برای شهرهای پر ترافیک که فضای کمی برای تردد و پارکینگ دارند بسیار مناسب است. طول این خودرو به اندازه عرض یک خودروی معمولی است و در فضای پارک در جای یک خودروی معمولی می‌تواند سه خودروی برقی توقف کند.

موسی خانی عنوان کرد: این خودرو قابلیت حرکت با سرعت 90 کیلومتر را دارد و با برق معمولی شارژ میشود.همچنین باتری ان امکان نگهداری شارژ طولانی مدت را دارد و با هربار شارژ شدن 100 کیلومتر مسافت را طی میکند. 

وی اظهارامیدواری کرد با حمایت از تولیدات ایرانی و نیز جوانان نخبه آینده درخشانی در انتظار کشور خواهد بود و با روحیه خودباوری می‌توانیم در مسیر اقتصاد مقاومتی گام برداشته و از وابستگی رها شویم.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران افزود: پس از تست آزمایشی و ورود خودروهای ساخته شده به خیابان‌ها با توافق انجام شده با خودروسازان بزرگ کشور امیدواریم وارد فاز ساخت و تولید انبوه آن شویم در حال حاضر 5 دستگاه از این خودرو ساخته شده و وارد تست ازمایشگاهی شده اند.30 دستگاه نیز اماده ی پلاک گذاری اند از طرفی قطعات 100 دستگاه دیگر سفارش داده شده است و قطعات 95 دستگاه دیگر نیز اماده ی تولید اند.

وی بیان کرد: ساخت این  خودرو از سال 93 شروع شد و امروز با حمایت دولت مجوز شماره گذاری این خودرو ها صادر شده است.لازم به ذکر است قابلیت این خودرو ها تا حدی  است که  از شیب های تند شمال تهران  به راحتی عبور میکند

همچنین برای کمک به تولید ملی باید از این خودرو حمایت شود تا حاصل دستان جوانان نخبه بتواند وارد بازار شده و به اقتصاد و اشتغال کشور کمک کند. خرید این خودروها کمک به تولید داخلی و حمایت از اشتغال است و امروز افتخار می‌کنیم که جوانان کشور پس از شرکت در مسابقات خودروی الکترونیک توانسته‌اند ایده‌های علمی خود را به ثروت تبدیل کنند

موسی خانی در باره ی  ظاهره  و ایمنی این خودرو گفت: این خودرو مکانات خوبی در حوزه الکتروموتور، باتری و سایر تجهیزات دارد.و از ایمنی بالایی برخوردار است.همچنین زیبایی چشمگیری دارد. .

موسی خانی بیان کرد: از ۹۰۰ قطعه مهم این خودروی الکتریکی حدود ۸۵۵ قطعه داخلی سازی شده و تنها ۴۰ قطعه وارداتی است که این قطعات در سال‌های آینده می‌تواند بومی سازی شود.

 

منبع:مهر

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار