مدیر کل ثبت احوال استان فارس گفت: سه میلیون و ۲۴۵ هزار و ۵۷۱ کارت هوشمند ملی برای متقاضیان در این استان صادر شده است.
کد خبر: ۷۵۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 01 July 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا انصاری، افزود: از این تعداد تا سال ۹۳ تنها ۱۲۳ هزار و ۳۹۰ فقره کارت هوشمند ملی صادر شده بود که با فراهم شدن زیرساخت ها و امکانات روند صدور کارت در این استان شتاب گرفت و تاکنون برای ۸۵ درصد مردم استان کارت هوشمند ملی صادر شده است.

وی ادامه داد: در مجموع برای سه میلیون و ۸۱۲ هزار و ۲۱۳ نفر از مردم فارس که سن آنها بالای ۱۵ سال است باید کارت هوشمند صادر شود که در سطح استان برای ۸۵ درصد این جمعیت و در کلانشهر شیراز برای ۹۴ درصد شهروندان متقاضی کارت هوشمند ملی صادر شده است.

او بیان کرد: یک درصد از شهروندانی هم که کارت ملی هوشمند آنها صادر شده به رغم اینکه چندین نوبت برای آنها پیامک ارسال شده اما هنوز برای دریافت کارت خود اقدامی نکرده اند که از این دسته از شهروندان نیز می خواهیم نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.

مدیر کل ثبت احوال استان فارس ادامه داد: با توجه به اینکه کارت های ملی قدیمی عملاً فاقد اعتبار هستند، لذا از شهروندانی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده اند تقاضا می شود که با مراجعه به سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی به آدرس www.ncr.ir تقاضای خود را ثبت کنند.

انصاری افزود: با توجه به اینکه ظرفیت ثبت نام روزانه دریافت کارت هوشمند ملی از ۵۰۰ تقاضا در روز به ۱۲ هزار تقاضا افزایش یافته لذا از شهروندانی که هنوز تقاضای خود را ثبت نکرده اند می خواهیم که نسبت به این کار اقدام کنند.

وی گفت: به آن دسته از شهروندانی که برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه می کنند یک رسید حاوی یک شماره سریال که در پایگاه ثبت احوال به ثبت رسیده داده می شود و شهروندان می توانند به وسیله آن رسید تمام اموری که برای انجام آن نیاز به کارت هوشمند ملی دارند را تا زمان دریافت کارت خود انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار