مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه از افزایش ۳/۵ درصدی ازدواج و کاهش ۱۹/۵ درصدی طلاق در سال ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۷۵۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 26 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، صبح امروز در نشست ثبت وقایع حیاتی شهرستان که به ریاست فرماندار کرمانشاه برگزار شد، محمود جلیلیان رئیس اداره ثبت احوال استان با ارائه آماری از تعداد توزیع کارت‌های ملی هوشمند در استان اظهار کرد: در استان یک میلیون ۶۰۹ هزار نفر مشمول دریافت کارت ملی بالای ۱۵ سال داریم که ۸۳/۵ درصد جمعیت استان و ۷۷/۵ درصد شهرستان کرمانشاه را شامل می‌شود.

وی در ادامه افزود: ۱۲۹ هزار و ۸۹۳ نفر برای اولین بار کارت ملی را دریافت و ۷۰۳ هزار و ۸۹۷ نفر تعویض و دریافت کارت هوشمند را انجام داده اند و اکنون ۱۶۶ هزار و ۵۰۷ نفر باقی مانده است که در سال ۹۸ باید صورت گیرد.

جلیلیان در خصوص آمار ولادت و وفات نیز ابراز کرد: آمار ولادت در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کمتر از ۱۰ درصد کاهش، آمار ازدواج ۳/۵ درصد افزایش و آمار طلاق بیش از ۱۹/۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل ثبت احوال با اشاره به این مطلب که در سال ۹۷ تعداد ۱۶۸۰۲ ولادت، ۶۵۲۳ وفات، ۸۵۹۹ ازدواج و ۲۴۹۸ طلاق و در سه ماهه اول امسال در بخش شهری، ۳۸۱۶ ولادت، ۱۶۲۷ وفات، ۲۵۱۰ ازدواج و ۶۳۸ طلاق ثبت شده است، از تمام دستگاه‌های مربوطه در بخش‌ها و روستا‌ها خواست تا در ثبت وقایع حیاتی با اداره ثبت احوال همکاری کنند تا آمار دقیق‌تر و کامل تری به دست بیاید.

در ادامه این نشست رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت: با هدف ثبت وقایع حیاتی و با همکاری بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، پزشکی قانونی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره پست، اطلاعات ولادت و وفات‌ها تجمیع شده و بانک اطلاعاتی خوبی بدست می‌آید.

فرماندار کرمانشاه در پایان بر نقش بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و اطلاع رسانی از طریق همایش‌ها و نیز نقش مدیریت‌های بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی، خصوصی، تأمین اجتماعی و رسانه‌ها تاکید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار