وزیر آموزش و پرورش در تبریز:
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان را به عنوان یک برنامه کشوری دنبال می‎کنیم گفت: در برنامه توسعه‌ای پیشنهاد شده سهم آموزش از بودجه عمومی دولت تا سال 2030 باید به مرز 25 درصد برسد.
کد خبر: ۷۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 12 August 2015

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان را به عنوان یک برنامه کشوری دنبال می‎کنیم گفت: در برنامه توسعه‌ای پیشنهاد شده سهم آموزش از بودجه عمومی دولت تا سال 2030 باید به مرز 25 درصد برسد.

به گزارش تابناک تبریز، علی‌اصغر فانی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مشترک شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل سراسر کشور در تبریز با اشاره به برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش در هفته گذشته اظهار کرد: اجلاس سی و دوم را در تهران برگزارکردیم و 750 رئیس آموزش و پرورش در این اجلاس حضور داشتند و اهداف سه‌گانه را در این اجلاس دنبال می‌کردیم.

وی ادامه داد: کلید تحول در آموزش و پرورش باید در برنامه ششم توسعه با توجه به سند توسعه طراحی شود و همانگونه که مقام معظم رهبری در برنامه‌های ابلاغی برنامه ششم تاکید کردند، باید برنامه‌های لازم در این زمینه طراحی شود.

فانی افزود: باید نقشه راه سند تحول آماده شود و توانستیم سند تحول را در سال گذشته طراحی کرده و در اجلاس روسای آموزش و پرورش ارائه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم حمایت دولت و مجلس را از این سند داشته باشیم، توسعه پایدار با توسعه آموزش و پرورش حاصل می‌شود و این امر در کل جهان مورد تاکید قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پروژه مهر 94 اضافه کرد: مهر 94 حساس‌ترین پروژه مهر پس از انقلاب است چرا که 38 هزار معلم امسال بازنشسته می‌شوند و حتی یک نفر نیز جذب نشده و اولین گروه معلمان جدید سال 95 فارغ‌التحصیل خواهند شد و یک سال را از دست می‌دهیم، اگر برنامه‌ریزی‌ها صورت نمی‌گرفت معلمان جدید را برای دو سال از دست می‌دادیم.

وی ادامه داد: در برنامه توسعه‌ای پیشنهاد شده تا سهم آموزش از بودجه عمومی دولت تا سال 2030 باید به مرز 25 درصد برسد و این در حالی است که تا دولت هشتم سهم دولت بیش از 15 درصد بود و در طول دولت نهم و دهم سهم بودجه آموزش و پرورش به 9 درصد کاهش پیدا کرد و روزی که آموزش و پرورش را تحویل گرفتیم همین سهم بود و در دولت تدبیر وامید دو درصد این سهم افزایش یافت و به 11 درصد رسیده است.

فانی گفت: در برنامه ششم توسعه می‌توان به اصلاح اساسی در امر بودجه‌ای رسید و سهم آموزش را به میانگین جهانی رساند، در این صورت است که می‌توان به آینده آموزش و پرورش امیدوار بود.

به جای تکلیف به آموزش و پرورش منابع برای آموزش و پرورش اختصاص یابد

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تحولات ساختاری خوبی در حال انجام است اما امیدواریم همراهی مجلسی‌ها را شاهد باشیم و به جای تکلیف به آموزش و پرورش منابع برای آموزش و پرورش اختصاص یابد.

فانی اظهار کرد: سند تحول در برنامه ششم توسعه و نیز رتبه‌بندی معلمان را به عنوان یک برنامه کشوری دنبال می‎کنیم و اقدامی مفیدی است که باید با شروع خوب به هدف نهایی برسد.

وی افزود: 970 هزار فرهنگی در کشور وجود دارد و فعالیت گسترده‌ای توسط این معلمان در کشور و دورافتاده‌ترین نقاط صورت می‌گیرد و حق‌الزحمه متناسب با فعالیت‌هایشان را دریافت نمی‌کنند.

احکام رتبه‌بندی معلمان تا شهریور ماه داده می‌شود

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: علاوه بر اینکه بودجه مصوب 3 هزار و 500 میلیارد تومان برای رتبه‌بندی اختصاص یافته است و احکام نیز تا شهریور ماه داده می‌شود، شروع خوبی در این مورد صورت گرفته است.


متوسطه امسال سه ساله شده و به تدریج حذف می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ورودی جدید معلم نداریم و معلمان دوم متوسطه ما نیز مازاد بر نیاز است و متوسطه امسال نیز سه ساله می‌شوند و به تدریج متوسطه‌ها حذف می‌شوند و یک چهارم نیروی متوسطه اضافه است و این درحالی است که در ابتدایی کسری نیرو داریم.

فانی افزود: از هشت ماه گذشته تلاش‌های گسترده‌ای در حال انجام است که چگونه از معلمان متوسط در مقاطع دیگر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مدارس مهر موجب تراکم دانش‌آموز شده و جابه جایی دانش‍‌ آموز را در پروژه مهر شاهد هستیم ولی با هماهنگی‍‍‎های انجام شده در پروژه‎های مسکن مهر هیچ مشکلی از بابت نیروی انسانی و تجهیزات نداریم.

 14 ماه قبل از آغاز مدارس چاپ کتب درسی آغاز می‌شود

فانی یادآور شد: سالانه حدود 130 میلیون کتاب چاپ و توزیع می‌شود و چاپ کتب سال 95 از هم اکنون آغاز شده و در مهر 95 نیز مشکلی نخواهیم داشت و در واقع 14 ماه قبل از آغاز مدارس چاپ کتب درسی آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: با پروژه‌های مسکن مهر تکلیف و مشکل برای آموزش و پرورش زیاد می‌شود ولی در عین حال تلاش می‌شود تا کمبودی در تامین نیازهای مدارس صورت نگیرد.

فانی گفت: شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها بیشترین همکاری را با آموزش و پرورش داشته‌اند و این همکاری زمینه‌ساز کارهای بزرگ بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :