مديركل غله و خدمات بازرگاني منطقه چهار كشور گفت: میزان خرید گندم در خوزستان بیش از 2 هزار میلیارد تومان است که تاکنون یک هزار و 900 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۵۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ 01 June 2019

خدارحم امیری زاده اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت گندم در خوزستان تا امروز، بیش از یک میلیون و 237 هزار تن گندم برداشت شد که رکورد خرید گندم در سال گذشته را شکست و روند برداشت گندم و کلزا همچنان ادامه دارد.

وی افزود: امسال خوزستان شاهد برداشت قابل‌ملاحظه‌ کلزا است و تاکنون 45 هزار تن کلزا برداشت شد که حدود 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور عنوان کرد: مبلغ خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم گندم معمولی یک هزار و 700 تومان و گندم درم یک هزار و 770 تومان است؛ میزان خرید گندم در خوزستان بیش از 2 هزار میلیارد تومان است که تاکنون یک هزار و 900 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی افزود: خرید تضمینی کلزا با نرخ هر کیلوگرم 3 هزار و 300 تومان در حال انجام است و تاکنون 98 درصد مبلغ خرید کلزا به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد.

امیری زاده گفت: میزان مصرف سالانه گندم در خوزستان بین 650 تا 700 هزار تن است و مابقی گندم برداشتی به 22 استان کشور و برخی کشورهای خارجی صادر می‌شود.

وی افزود: در استان خوزستان بیش از 100 مرکز خرید گندم و 43 مرکز خرید کلزا وجود دارد که کار خرید گندم در آن‌ها ادامه دارد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار