رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت: چشم انداز در افکار ما آماده است و به صورت سند جامع ارائه نشده است، گفت: سازمان صنعت معدن و تجارت يک حمايت کننده براي توليد کنندگان و مصرف کنندگان است. محمد پورخاطرنشان کرد: چشم انداز مصرف سه برابر شدن است، به گونه اي که ۳ ليوان شير به عنوان حداقل مصرف ما را به سرانه ۲۰۰ کيلو در روز مي رساند
کد خبر: ۷۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 07 August 2015
به گزارش تایناک نقل شده از خبرگزاری مهر  رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران با بيان اين که وضعيت مصرف لبنيات بحراني است، افزود: سرانه مصرف بايد به دو برابر افزايش يابد تا به چشم انداز مطلوب برسيم.
 محمد محمدپور عمران عصر پنج شنبه در نشست مشترک صنايع لبني شمال کشور با کانون صنايع غدايي ايران و انجمن صنايع لبني ايران در هتل ميزبان بابلسر اظهار داشت: در صنايع لبني ايران يک چشم انداز مصرح تعريف نشده است.
وي با بيان اين که اين چشم انداز در افکار ما آماده است و به صورت سند جامع ارائه نشده است، گفت: سازمان صنعت معدن و تجارت يک حمايت کننده براي توليد کنندگان و مصرف کنندگان است.
محمد پورخاطرنشان کرد: چشم انداز مصرف سه برابر شدن است، به گونه اي که ۳ ليوان شير به عنوان حداقل مصرف ما را به سرانه ۲۰۰ کيلو در روز مي رساند.
وي با بيان اين که توليد شير، صنعت پايه اي است، ابراز داشت: ما در اين بخش کمتر درگير فضاي منطقي هستيم.
وي با اشاره به اين که عدالت اجتماعي در حمايت از توليد کننده صنعتي است، تاکيد کرد: نبايد سياستهاي پوپوليستي را در پيش بگيريم.
محمدپور، سلامت و اقتصاد را دو دغدغه مهم برشمرد و افزود: سرانه مصرف در بخش سلامت بايد افزايش يابد و دغدغه فله فروشي مواد لبني به خاطر آلودگي بايد با فرهنگ سازي مرتفع شود.
وي با تاکيد بر استاندارد سازي محصولات لبني و غذايي تاکيد کرد: اگر بتوانيم مازاد شير را به مصرف برسانيم، سرانه مصرف به ميزان ۱۰ کيلو افزايش مي يابد و آمايش توليد شير هم بالا خواهد رفت.
وي خواستار تشکيل و راه اندازي مجتمع هاي توليد شد و گفت: مي بايست در مازندران عرصه ها براي توليد در اختيار دامداران گذاشته شود.
محمدپورعمران با بيان اين که جزو ۵۰ برند غذايي برتر دنيا هستيم، تصريح کرد: در بخش صادرات برندسازي بسيار مورد توجه است و اين افتخار را نبايد چند صادر کننده خرده پا با صادرات به عراق و افغانستان از بين ببرند.
رئيس انجمن صنايع غذايي دارويي مازندران نيز اظهار داشت: صنايع غذايي در سالهاي اخير روبه افول است که عوامل مختلفي در آن نقش داشته است.
اسماعيل خاتمي مقدم، از صدور پروانه براي فعاليت ۴۶ کارخانه مازندران خبر داد و افزود: اين کارخانه ها با ظرفيت سه هزار و ۴۰۰ تن در روز به بهره برداري رسيده اند و از اين ظرفيت بيش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن فعال است و از ۴۶ کازخانه نيز فقط ۲۰ کارخانه فعال هستند.
اين مقام مسئول با اشاره به اين که در سال بيش از ۹۰۰ هزار تن ظرفيت فعال شير وجو دارد، افزود: کمتر از ۵۰۰ تن شير در مازندران جذب مي شود و مابقي از صنايع لبني خارج از مازندران جذب مي شود.
رئيس انجمن صنايع غذايي دارويي مازندران ارزش ۹۰۰ هزارتن شير را يک هزار و ۱۰۰ ميليارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: سهم مازندران ۲۰۰ ميليارد تومان است.
وي هزينه حمل شير به مازندران را سالانه ۴۵ ميليارد تومان اعلام کرد و افزود: اگر دولت همت کند و به اندازه پول حمل شير براي صنايع دامپروري اعتبار اختصاص دهد سالانه ۲۰۰ راس گاو به صنايع دامپروري اضافه، ۵۰ شغل ايجاد و ۱۰۰ تن گوشت توليد خواهد شد.
خاتمي مقدم متذکر شد: در سال ۹۳ ارزش صادرات مواد لبني مازندران ۲۱۰ ميليون دلار بوده و در ۴ ماهه امسال ارزش صادرات نزديک به ۸۰ ميليون دلار بوده است.
وي خاطر نشان کرد: در کشور ارزش واحد صادرات پايين و کميت صادرات بالا رفته است و کشور به جاي صادرات شير خشک به سمت کالاي کم ارزش مثل دوغ رفته است.
خاتمي سهم صادرات از محل لبنيات را ۱۰ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: ۲۰ کارخانه فعال مازندران پنج ميليارد تومان معوقات بانکي دارندکه نياز به توجه ويژه دارد و از اين بين ۱۷ کارخانه آمادگي پذيرش سفارش را دارا هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار