رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: دو مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیئت وزیران مبنی بر سامان‌دهی صنایع در غرب مشهد وجود دارد که هیچ منعی برای ادامه فعالیت واحدهای صنعتی دارای مجوز در این منطقه ایجاد نمی‌کند.
کد خبر: ۷۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴ 06 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از ایرنا، علیرضایی گفت: از سوی دیگر مصوبه سفر چهارم هیئت دولت به استان خراسان رضوی مربوط به سامان‌دهی صنایع غرب مشهد نیز بر رفع ممنوعیت فعالیت‌های واحدهای صنعتی در این منطقه تاکید دارد.وی بیان داشت: هم اکنون ٤٢واحد صنعتی از ٥٧٤٥واحد صنعتی استان خراسان رضوی از چندین سال قبل در غرب مشهد مستقر شده‌اند که با توسعه شهر در حریم شهر قرار گرفته و مباحث مربوط به آلایندگی آن‌ها مسئولان شهری را بر آن داشته که جابه جایی آن‌ها را مطرح کنند.

وی اظهار کرد: این در حالی است که از سال١٣٥٠ تاکنون هر واحد صنعتی که در غرب مشهد مستقر شده با همکاری دیگر واحدها زیرساخت‌ها و خدمات لازم به‌ویژه جاده دسترسی را ایجاد کرده و از همان ابتدا مجوز عدم آلایندگی را از دستگاه‌های ذی‌ربط دریافت کرده و استقرار آن‌ها در این منطقه منع قانونی نداشته است.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این باره گفت: با توجه به حجم بسیار سرمایه گذاری صنعتی در غرب مشهد انتقال آنها به نقاط دیگر غیرممکن است.

فیروز ابراهیمی افزود: بیش از ٦٠٠ واحد صنعتی تنها در شهرک صنعتی توس مشهد ساماندهی شده است که بیشتر آنها ادوات و ماشین آلات سنگین دارند. ابراهیمی اظهار کرد: این را نیز باید در نظر گرفت که زیرساخت های مورد نیاز برای استقرار واحدهای صنعتی در شرق مشهد وجود ندارد و بسیاری از واحدهایی که در این منطقه به فعالیت‌های تولیدی مشغول هستند از نبود امکانات مناسب برای تولید گلایه دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار