در دیدرار مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری با استاندار آذربایجان غربی
به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري، در ديدار امروز مهندس سعادت استاندار آذربايجان غربي و دكتر عبدالحسين فريدون مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري، مسائل، مشكلات ، ظرفيت ها و پتانسيل هاي مختلف دانشگاههاي استان بويژه دانشگاه صنعتي اروميه و همچنين موسسات آموزش عالي مورد بررسي قرار گرفت.
کد خبر: ۷۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ 05 August 2015

مسائل، مشكلات و ظرفيت ها و پتانسيل‌هاي دانشگاههاي استان بويژه دانشگاه صنعتي اروميه مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري ، در ديدار امروز مهندس سعادت استاندار آذربايجان غربي و دكتر عبدالحسين فريدون مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري، مسائل، مشكلات و ظرفيت ها و پتانسيل هاي مختلف دانشگاههاي استان بويژه دانشگاه صنعتي اروميه و همچنين موسسات آموزش عالي مورد بررسي قرار گرفت.

سعادت در اين ديدار كه در محل كار وي ترتيب يافت، بر لزوم توسعه آموزش هاي كاربردي و فني در دانشگاهها تاكيد كرد و گفت: بخش عمده اي از آموزش هاي دانشگاهي به آموزش هاي نظري اختصاص يافته در حاليكه امروز بازار كار بيشتر به رشته هاي كاربردي و مهارتي نياز دارد لذا لازم است در كنار آموزش هاي نظري به آموزش هاي كاربردي نيز توجه شود.

وي به تغيير اولويت‌هاي توسعه استان نيز اشاره كرد و افزود: صنعت، معدن، بازرگاني، گردشگري و ارتقاي ظرفيت‌هاي كشاورزي بعنوان الويت‌هاي توسعه استان آذربايجان‌غربي هستند كه تحقق آنها نيازمند تربيت نيروي انساني صنعتي و فني در استان است كه در اين راستا دانشگاه صنعتي اروميه مي تواند ايفاي نقش نمايد.

استاندار آذربايجان‌غربي همچنين، ضرورت ايجاد اشتغال جايگزين كشاورزي سنتي در استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان كرد: تغيير رژيم اشتغال در استان با هدف اجرايي نمودن برنامه‌هاي احياي درياچه اروميه، مستلزم ايجاد ظرفيت‌هاي جديد اشتغال در بخش هاي صنعت، معدن، خدمات، تجارت خارجي، بازرگاني و ... است كه براي تحقق اين امر مهم، به توان و ظرفيت تمامي دستگاههاي اجرايي و دانشگاههاي استان احتياج داريم.

دكتر فريدون مشاور وزير علوم نيز در اين ديدار از توجه ويژه و حمايت‌هاي استاندار آذربايجان‌غربي در جهت رفع مسائل و مشكلات دانشگاههاي استان قدرداني نمود و گفت: دانشگاههاي استان آْذربايجان غربي با توجه به موقعيت ويژه و هم مرزي اين استان با سه كشور خارجي، توان تبديل شدن به دانشگاههاي بين المللي را دارند كه در اين ميان دانشگاه اروميه و دانشگاه صنعتي اروميه مي توانند نقش برجسته اي را ايفا كنند.

وي در ادامه به ساماندهي و استانداردسازي موسسات آموزش عالي اشاره و خاطرنشان كرد: توسعه كمي بي‌رويه موسسات آموزش عالي در چند سال گذشته، دولت يازدهم و وزارت علوم را بر آن داشت تا نسبت به استانداردسازي، ساماندهي و حتي ادغام برخي از اين موسسات اقدام نمايد.

فريدون همچنين در خصوص كمك وزارت علوم به حل مسائل و مشكلات دانشگاههاي آذربايجان غربي قول مساعد داد.

همچنين در اين جلسه آخرين وضعيت دانشگاه صنعتي اروميه و طرح توسعه آن توسط رئيس دانشگاه تشريح شد.

مهندس كهوريان معاون برنامه ريزي استاندار و يزدان مهر مديركل صندوق رفاه دانشجويي وزارت علوم نيز در اين جلسه حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار