مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: جوانترین زندانی همدان به علت مقصر بودن در یک سانحه منجر به فوت با یک میلیارد و 100 میلیون ریال بدهی در زندان به سر می برد.
کد خبر: ۷۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 06 August 2015
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: جوانترین زندانی همدان به علت مقصر بودن در یک سانحه منجر به فوت با یک میلیارد و 100 میلیون ریال بدهی در زندان به سر می برد.

 به گزارش ایرنا؛یدالله روحانی منش درگفت و گو با ایرنا افزود: یک جوان 21 ساله در سال 92 سوار بر موتور سیکلت به همراه دوستش در حال تردد بود که با یکدستگاه پراید برخورد می کند.

وی اضافه کرد: شدت این سانحه رانندگی منجر به مرگ ترک نشین و مصدومیت راکب موتور سیکلت شده و طبق نظر عوامل راهور مالک موتورسیکلت 50 درصد مقصر شناخته می شود.

وی بیان کرد: طبق قانون از دو میلیارد و 200 میلیون ریال دیه پیش بینی شده باید یک میلیارد و 100 میلیون ریال توسط راکب موتورسیکلت پرداخت شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار کرد: این جوان 21 ساله به خاطر رضایت ندادن اولیای دم از 29 تیرماه سال 92 راهی زندان شد با این وجود رایزنیها برای کسب رضایت والدین متوفی ادامه دارد.

روحانی منش گفت: این وسیله نقلیه دارای بیمه نامه بوده ولی راکب موتور سیکلت فاقد گواهینامه بوده است.

وی اظهار کرد: هم اینک 63 نفر به علت ناتوانی در پرداخت دیه در زندان های همدان محبوس هستند که 31 نفر از این تعداد مربوط به دیه ناشی از فوت و 32 زندانی دیه ناشی از جرح و مصدومیت می شود.

وی افزود: با کمک خیرین نیک اندیش 50 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان در چهار ماه نخست سالجاری آزاد شدند.

وی اضافه کرد: زندانیان آزاد شده شامل 10 نفر محکومان ناتوان در پرداخت دیه و 40 نفر از محکومیت های مالی و مهریه بودند همچنین 45 نفر از زندانیان آزاد شده مرد و پنج نفر زن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار