مسئول قرارگاه راهیان نور سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: در آستانه عید نوروز از 22 اسفند تا 12 فروردین حدود ۸ هزار نفر از استان قزوین به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند
کد خبر: ۷۲۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 07 March 2019

۸۰۰۰ نفر از قزوین با کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی می‌روند

به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ پاسدار محرمعلی والدی، مسئول قرارگاه راهیان نور سپاه صاحب الامر (عج ) استان قزوین بیان کرد: در ادامه اعزام گروه‌های مختلف مردم در قالب کاروان راهیان نور بیش از ۸ هزار نفر از استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

والدی تصریح کرد: این افراد در دو مرحله اعزام می‌شوند که مرحله اول از ۲۵ مهر تا ۲۵ آذر انجام شد و مرحله دوم شامل اعزام دانشجویی است که از ۲۲ اسفند تا ۱۲ فروردین ۹۸ در رزمایش بزرگ فرهنگی راهیان نور حضور خواهند یافت.

وی یادآورشد: با هماهنگی خوب بین آموزش و پرورش و سپاه امسال از ۲۵ مهر تا ۲۵ آذر ماه با اعزام ۳ هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب و غرب بزرگترین کار فرهنگی صورت گرفت.

مسئول قرارگاه راهیان نور سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار داشت: در بخش دانشجویی، با هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئول قرارگاه دانشجویی دانشگاه‌های استان توانستیم برای اعزام ۳۳۰۰ نفر از دانشجویان استان از ۱۷ تا ۲۷ اسفند ماه به مناطق عملیاتی اقدام کنیم.

والدی افزود: برای اعزام به کاروان راهیان نور در بخش عمومی با ثبت نام در پایگاه‌های بسیج و دهیاری‌ها افراد علاقمند می‌توانند برای اعزام ساماندهی شوند.

وی با اشاره به استقبال گروه‌های مختلف مردم از این حرکت فرهنگی یاد آور شد: در بخش اعزام عمومی تعداد ۴ هزار نفر از استان قزوین امسال از طریق پایگاه‌های بسیج و تعداد یک هزار نفر نیز به صورت داوطلب در مناطق عملیاتی حضور خواهند یافت.

این مسئول اظهار کرد: بیشتر هزینه‌ها شامل ۲۶۰ هزار تومان از سوی دستگاه‌های مرتبط و سازمان‌های بسیج تأمین می‌شود و زائران فقط ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند، ضمن اینکه از خودروهای نو همراه با تجهیزات ایمنی برای تردد زائران استفاده می‌شود.

وی افزود: در هر نوبت اعزام زمینه پذیرایی از ۱۱۰۰ نفر از زائران در اردوگاه صاحب الا مر (عج) در خرمشهر و پایگاه شهید مسعود نیا در اهواز مهیا شده است.

مسئول قرارگاه راهیان نور سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: با هماهنگی کمیته امداد استان قزوین، تعداد ۷۵۰ نفر از مددجویان تحت پوشش به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند که بیشتر آنها بار اولی هستند و تاکنون به منطقه اعزام نشده‌اند.

وی تصریح کرد: با بسترسازی مناسب انجام شده برنامه تحویل سال به صورت ویژه در معراج شهدای اهواز و یادمان شلمچه با حضور کاروان راهیان نور برگزار می‌شود.

مسئول قرارگاه راهیان نور سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با هماهنگی و بسترسازی خوبی که صورت گرفته با برنامه ریزی لازم و پیش بینی برنامه‌های متنوع فرهنگی و معنوی از جمله مراسم شب شعر، خاطره گویی، بیان دل نوشته، محافل قرآنی و برپایی مراسم افتتاحیه و اختتامیه ایام پر خاطره‌ای برای زائران ثبت و ضبط شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار