مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت : به منظور احیای پوشش سبز جنگل‌ها و مراتع ، نهال کاری مشارکتی در هفته منابع طبیعی در سطح ۵۶۰ هکتار در استان انجام می شود.
کد خبر: ۷۲۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 07 March 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، میر صمد موسوی در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی استان برگزار شد، از رشد ۵۰ درصدی اعتبارات تخصیصی به اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.
وی اظهار کرد : حفظ و احیای پایدار جنگلها و مراتع می تواند چالش های اساسی از قبیل تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و بیابان زایی را مرتفع نماید.
موسوی افزود: 149 پروژه آبخیزداری باصرف اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان به مناسبت بزرگداشت هفته منابع طبیعی و همزمان با روز ۱۹ اسفند ماه در سطح استان به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های آبخیزداری استان در قالب ۲۰ طرح در ۱۵ شهرستان اجرا شده است، تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها از شهریور ماه سال جاری آغاز شده بود و ماه گذشته به پایان رسید و در قالب این طرح‌ها عملیات بیولوژیکی و بیومکانیکی در سطح  ۱۳۲ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان اجرا شده است.
این مسئول با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی عنوان کرد: منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی ، شعار امسال هفته منابع طبیعی می‌باشد و نکته قابل توجهی که امسال در هفته منابع طبیعی به آن اهتمام ویژه‌ای داشته‌ایم نقش پررنگ و مشارکت مردم در صیانت از منابع طبیعی است چرا که حفاظت از عرصه‌های طبیعی بدون حضور و مشارکت مردم امکانپذیر نیست.
مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت : 200 هزار اصله نهال زینتی در سطح استان در این هفته به صورت رایگان در بین مردم توزیع و غرس می‌شود.
وی در ادامه اذعان داشت : 1226مورد دوره اموزشی به منظور توانمند سازی و آموزش مجریان و بهره برداران طرح های مرتعداری در سطح استان برگزار شده است و برای 233 هکتار ازاراضی ملی نقشه کاداستر تهیه شده است.
لازم به ذکر است که تجلیل از 15 نفر از فعالان عرصه های حفاظت از منابع طبیعی استان و غرس 40 اصله نهال در محوطه ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی استان به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد شهدای عرصه های حفاظت از منابع ملی توسط مسئولان حاضر در مراسم از برنامه های جانبی مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی وروز درختکاری بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار