نماینده ولی فقیه د در استان فارس با اشاره اینکه باید به نقش مسجد در تمدن اسلامی بپردازیم، گفت: شبکه مساجد و مسجدمحوری در قالب طرح مکمل یکدیگر هستند.
کد خبر: ۷۲۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰ 02 March 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام شامگاه شنبه در شورای فرهنگ عمومی که با حضور استاندار فارس برگزار شد خواستار تعیین دستور کار سال آینده شورای فرهنگ عمومی شد و در ادامه با توجه به نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: نمی‌شود در این نگاه جزیره‌ای کار فرهنگی بکنیم؛ باید عقبه کارشناسی جلسه را قوی کنیم که حضور در این جلسه نیاز و مهم است.

وی بیان کرد: باید به نقش مسجد در تمدن اسلامی بپردازیم.

امام جمعه شیراز با نگاهی اجمالی به وضعیت ساخت و ساز مساجد، با این پرسش که استاندارد مسجد باید چه اندازه باشد؟ گفت: پراکنش با وجود ۴ هزار باب مسجد درحالی است که جمعیت انبوهی از مردم شیراز از وجود مسجد محروم هستند.

آیت الله دژکام در ادامه موضوع استاندارد مسجد در نقشه جامع شهر را نیازمند سازمان دهی عنوان کرد و افزود: شبکه مساجد و مسجدمحوری در قالب طرح مکمل یکدیگر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: باید در ارتقای مسجد بیندیشیم که در این رابطه تلاش‌هایی شکل گرفته اما اصلاً کافی نیست؛ مهارت‌های امام جماعت را باید تعریف کنیم و آموزش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار