دوازدهمین یادواره شهدا و همایش رزمندگان دوران دفاع مقدس گردان خط شکن مسلم ابن عقیل (ع) لشکر 25 کربلا پنجشنبه شب در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 01 March 2019

ایرنا، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این همایش با اشاره به روحیه شهادت طلبی رزمندگان اسلام گفت: رزمندگان و ایثارگران با تاسی از فرهنگ عاشورایی و تبعیت از امام(ره) تهدید دشمنان را در هشت سال دفاع مقدس به یک فرصت تبدیل کردند.
امیر دریادارحمزه علی کاویانی افزود: رژیم بعث عراق که با تشویق استکبار جهانی و پشتیبانی مالی و نظامی بلوک شرق و غرب در روزهای نخست حمله به کشور توانست بخش های وسیعی از مناطق مرزی را اشغال کند با بسیج تمامی نیروهای نظامی و مردمی به زانو درآمد.
وی ادامه داد: ارتش صدام آنچنان شکست سختی خورد که استکبار مجبور به مداخله مستقیم با حمله به ناوها و هواپیمای مسافری در خلیج فارس شد.
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز به برکت خون شهدا و جانفشانی رزمندگان اسلام شاهد افزایش اقتدار ایران اسلامی در منطقه و فرامنطقه می باشیم و این درحالی است که هر روز شاهد کاهش قدرت دشمنان انقلاب اسلامی در دنیا به ویژه منطقه هستیم.
در آیین دوازدهمین یادواره شهداء وهمایش رزمندگان دوران دفاع مقدس گردان مسلم ابن عقیل (ع) لشکرویژه 25 کربلا بامحوریت سرداران وشهداء غرب مازندران برگزار شد علاوه بر مداحی برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)همسنگران این گردان به بیان خاطر شهدای این گردان پرداختند و درپایان از خانواده شهدای این گردان و برخی از جانباران و رزمندگان تجلیل شد.
گردان مسلم ابن عقیل در سال 1361 تشکیل شد وازگردان‌های خط شکن لشکر 25 کربلا بود و در 12 عملیات بزرگی که سپاه انجام داده و لشکر در آن حضور داشت، گردان مسلم به عنوان خط شکن در آنها شرکت داشته است.
اکثر نیروهای گردان مسلم نیروهای ورزیده و زبده بودند و بیشترشان در چندین مرحله از عملیات مختلف شرکت داشتتند.
گردان مسلم در آزادسازی مهران، فاو، در عملیات کربلای 5 و عبور از کانال پرورش ماهی که سخت ترین مرحله عملیات کربلای 5 بود و نیز در عملیات والفجر 10، کربلای 10 و ... نقش کلیدی داشتند.
شجاعت و ایثارگری بچه‌های گردان مسلم در لشگر 25 کربلا زبان زد همه بود.
شهرستان 130 هزار نفری نوشهر تاکنون 465 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار