مدیرکل پدافند غیرعامل استان البرز با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل نیازمند ماهیت مهندسی است.
کد خبر: ۷۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 04 August 2015
سید شهاب الدین حسینی ظهر امروز در کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیرعامل استان البرز اظهار داشت: به کارگیری ملاحظات پدافند غیرعامل در مناطق شهری یکی از مهمترین ضروریات است.
وی ادامه داد: اهمیت دانش پدافند غیرعامل و ضرورت به کارگیری ملاحظات پدافند غیرعامل در شهرها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار مراکز حساس و حیاتی در قلب شهرها و کانون توجه بودن مراکز شهری، امروزه پدافند غیرعامل مدنظر محافل شهرسازی قرار گرفته و سر فصلی تازه پیش روی برنامه‌ریزان و طراحان شهری گشوده است به گونه‌ای که گسترش و نشر دانش مهندسی پدافند غیرعامل در حوزه مهندسی کشور و بومی سازی آن به همراه تولید بومی استانداردها، پروتکل‌ها و آیین‌نامه‌های مهندسی با ملاحظات پدافند غیرعامل یک اصل تلقی می‌شود.
وی تأکید کرد: در این راستا باید رویکردها به سمت تربیت، آموزش و پرورش شرکت‌های مهندسی مشاور در این حوزه باشد.
این مسئول با تصریح بر اینکه پدافند غیرعامل از جنس تفکر بوده و بیشتر ماهیت مهندسی و برنامه‌ریزی دارد، اهمیت راه و نقاط شهری را در این مسئله بسیار بالا عنوان کرد و گفت: شبکه ارتباطی که برخوردار از راه‌های مناسب باشد امکان پشتیبانی، جابه‌جایی و تدارکات را در مواقع بحران تسهیل خواهد کرد همچنان که مکان‌یابی سکونت‌گاه‌های شهری با لحاظ عوامل تراکم بالای جمعیت حائز اهمیت است.

وی با اظهار تاسف از تلفات سیل اخیر در استان گفت: رعایت الزامات پدافند غیرعامل موجب کاهش آسیب پذیری و تسهیل مدیریت بحران در موقع بحران‌های طبیعی نیز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار