با دستور مقام معظم رهبري؛
تابناک: مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي اصفهان گفت: با دستور مقام معظم رهبري تمام دانش‌آموزان افغانستاني فاقد مدرك اقامتي در مدارس كشور ثبت نام مي‌شوند.
کد خبر: ۷۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 04 August 2015
به گزارش تابناک، و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجي استانداري اصفهان، مهدي سليماني اظهار کرد: در راستاي اجراي فرمان مقام معظم رهبري مبني بر اينكه هيچ دانش‌آموز افغانستاني نبايد از تحصيل بازبماند و پيرو مصوبات كميته دائمي پناهندگان وزارت كشور و كميته كفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجي زمينه تحصيل دانش‌آموزان فاقد مدرك اقامتي در مدارس استان فراهم شده است.

وي افزود: براي پيش ثبت نام اين دانش‌آموزان و بر اساس هماهنگي با ساير دستگاه‌ها مقرر است از روز دوشنبه مورخ ۱۲ مرداد تا روز جمعه ۱۶ مرداد نوبت دهي دانش‌آموزان صورت گيرد و در اين راستا هشت آموزشگاه در استان به عنوان محل نوبت دهي پيش بيني شده است.

مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي استانداري اصفهان اضافه كرد: ساعت نوبت دهي در اين مراكز از ۸ صبح تا ساعت ۱۴ خواهد بود و نيازي به حضور دانش‌آموز نبوده و تنها حضور سرپرست خانوار و همراه داشتن سه قطعه عكس از دانش آموز و دو قطعه عكس از سرپرست الزامي است و براي نوبت دهي هزينه اي دريافت نخواهد شد.

سليماني تصريح كرد: صدور معرفي نامه تحصيلي تنها براي فرزندان واجب التعليم ۷ تا ۱۸ سال خانوارهاي فاقد مدرك معتبر اقامتي صورت می‌گیرد و هيچ برنامه‌اي براي شناسايي و ثبت نام اتباع افغانستاني مجرد و يا خانواده‌هاي فاقد فرزند در سنين اعلام شده وجود ندارد.

وي گفت: درهنگام مراجعه سرپرست خانوار براي نوبت دهي برگه معرفي نامه سنجش سلامت و ايمن سازي در اختيار ايشان قرار می‌گیرد و دانش‌آموز بايد با مراجعه به يكي از مراكز بهداشتي در سطح استان نسبت به انجام واكسيناسيون، اقدام كند.

مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي استانداري اصفهان ادامه داد: طبق هماهنگي‌هاي انجام شده مجموعه ۲۴ دفتر كفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجي استان از تاريخ ۱۸ تا ۳۱ مرداد ماه بر اساس نوبت دهي انجام شده و پس از دريافت گواهي سلامت مراكز بهداشتي نسبت به معرفي دانش‌آموز به ادارات آموزش و پرورش استان اقدام خواهند كرد تا پس از تعيين سطح و سنجش آمادگي تحصيلي در مدارس مشغول به تحصيل شوند.

 افراد واجد الشرايط مي‌توانند در مركز استان به مدرسه شهيد سقا دولتي واقع در خيابان زينبيه- بعد از حرم- خيابان آيت الله غفاري- كوچه طلاب؛ مدرسه افضل واقع در ميدان لاله- پارك لاله؛
مدرسه شهداي هسته‌اي ناحيه پنج اصفهان- واقع در خيابان امام خميني (ره)- روبروي تابلو خانه اصفهان- كوچه لمجير و مدرسه جميل واقع در فلكه ارغوانيه- بلوار ارغوانيه- جنب پل هوايي عابر پياده مراجعه كنند.

و در شهرستان كاشان به مدرسه حضرت امام محمد باقر (ع)– واقع در خيابان امام خميني (ره)- روبروي آتش نشاني- خيابان خاتم الانبياء (ص)- روبروي پارك شهيد غديرزاده و مدرسه علامه قطب راوندي - واقع در راوند- بعد از پل هوايي؛ در شهرستان نجف آباد هنرستان شهيد احمدي – واقع در خيابان شيخ ¬بهائي جنوبي- جنب مسجداميرالمومنين (ع) و در شهرستان فلاورجان مدرسه شهيد كاظمي – واقع در روستاي جوجيل براي نوبت دهي مراجعه كنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار