آیا با این حجم موانع امنیتی ایجاد شده ،خدمت به مردم اینگونه معنا ومفهوم می یابد!مدیران مارا چه شده است که آنقدر برای خود وجایگاهشان اهمیت قایل شده اند که دسترسی با آنان باید از طریق طی نمودن هفتخوان رستم میسر شود؟!
کد خبر: ۷۰۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 29 January 2019

تابناک ایلام ::یکی از موضوعاتی که این سالها در دستور کار دولتها قرار داشته ودر راستای آن نیز طرح هایی در سطح کشور به مرحله اجرا درآمده است ،ظاهرا احترام به ارباب رجوع ،یا همان مراجعان اداری وجلب رضایت آنان بوده است.

یکی به این نام ،طرح تکریم ارباب رجوع را اجرا ومنشوری را در درب ورودی ادارات قاب نمود ودیگری هم تحت همین عنوان ،طرح میزخدمت را اجرایی کرد تا به زعم خود از سرگردانی مراجعین در گرداب بروکراسی های اداری جلوگیری ودر ارایه خدمت به آنان تسریع شود.

اما واقعیت این است در کشور ما مشکل طرح ها وقوانین نیست ،بلکه تکثر سلیقه ها وگوناگونی تفسیرهایی است که از طرح وقوانین صورت می گیرد ،یکی اینگونه تفسیر می کند که میز خدمت همان میز به دوشی در مساجد وتکایاست ودیگری هم مدیران را در مینی بوس ریخته،در محلات می گرداند و داد می زند که "آهای خانه دار خدمت می کنیم"!

البته دراین بین پر زحمت ترین تفسیر از میز خدمت ،همان ایجاد مانع در ورودی ادارات کل و ممانعت از ورود مراجعین به داخل اداره است  ،این درحالیست که مشکل وسختی ارباب رجوع حضور در اتاق مدیران نیست ،بلکه قوانین دست وپاگیر ،تنگ نظری ها وامروز برو فردا بیای مدیران دائم الجلسه ایست که برای مردم ایجاد مشکل کرده اند.

جدیدترین والبته قابل تامل ترین شکل ،تفسیری است که مدیر کل راه وشهرسازی از میز خدمت دارد ،همانگونه که در تصویر زیر مشهود است ،اداره راه وشهرسازی اخیرا در ورودی ساختمان مرکزی خود مبادرت به نصب گیت های امنیتی کرده که نمونه آن تنها در ورودی مجلس شورای اسلامی آن هم پس از حمله داعش !یافت می شود.

آیا با نصب این حجم موانع امنیتی ایجاد شده ودالانهای تودرتو برای ترددبه اندرونی اداره ،اینگونه تکریم مراجعین محقق می شود؟!مدیران مارا چه شده که آنقدر برای خود وجایگاهشان اهمیت قایل شده اند که دسترسی با آنان فقط از طریق طی نمودن هفت خوان رستم میسر می شود؟!

مسئولین اینگونه شعار می دهند که باید موانع ارتباطی بین آنان ومردم برداشته شود ویا اینکه در بین مردم حضور یافته وبه درد دلهای آنان گوش فرا دهند،این یعنی همان اهداف شکل گیری نظام اسلامی مبتنی بر رای وخواست مردم !اما اگر مسئولین خود را در پشت دهها نرده و گیت امنیتی پنهان کرده ویا زمانی هم درانظار عموم ظاهر می شوند که با وجود بادیگاردهای پرتعداد، نگاه کردن به آنها هم از دسترس خارج می شود ،این شیوه با کدامیک از اهداف نظام وانقلاب سنخیت دارد؟!

مگر همین چند روز پیش نبود که حضور معمولی وساده امام جمعه واستاندار ایلام در نماز جمعه ویا حضور بدون تشریفات استاندار دربین مردم ایوان درفضای مجازی ترند شد ،مگر بنا نبود همین رفتار ساده و بی واسطه ارتباط با مردم، در بین دیگر  مسئولین الگو قرار گیرد،گویا مسئولین راه وشهرسازی استان، پیام را اشتباه شنیده ویا به قولی گفتنی "از آنور بام افتاده اند"!

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار