مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: طی چهل سال گذشته تولید محصولات زراعی در استان قزوین از 1 میلیون تن در سال به 2میلیون ۶۰۰ هزار تن رسیده است.
کد خبر: ۷۰۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 29 January 2019

تولید محصولات زراعی استان به 2 میلیون و 600 هزارتن در سال رسید

به گزارش تابناک قزوین تورج بنیاد، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: یکی از دستاوردهای قابل توجه انقلاب شکوهمند اسلامی در کشاورزی استان را باید در افزایش تولید محصولات زراعی  دانست،   بطوریکه تولید این  محصولات از یک میلیون تن در سال ۵۷ به بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارتن در سال جاری  رسیده است.

بنیاد ادامه داد: رشد تولید در این بخش نشانگر برنامه ریزی انجام شده پس از انقلاب برای استفاده بهینه از دشت زرخیز قزوین در جهت کمک به تامین امنیت غذایی شهروندان جامعه بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین با استفاده از روش های نوین علمی با وجود کاهش ۳۴ درصدی سطح زیر کشت گندم آبی در قزوین به دلیل محدودیت های منابع آبی تولید این محصول در استان قزوین با رشد ۱۸ درصدی مواجه بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین علت عمده رشد در تولید محصولات زراعی را افزایش راندمان در تولید گندم، جو، ذرت، کلزا و سایر دانه های روعنی و گیاهان علوفه ای برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار