رئیس هیئت‌ مدیره شهرک صنعتی چهار‌دانگه گفت: شهرداری اسلامشهر با کارهایی که انجام می‌‌دهد گویی به دنبال بیکار کردن 100 هزار نفر است.
کد خبر: ۷۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 03 August 2015
سید‌حمید صالحی با اشاره به برخی از مشکلاتی که شهرک صنعتی چهار‌دانگه با آنها دست‌ به‌ گریبان است و سبب ناراحتی و دلسردی تولیدکنندگان این شهرک شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده این شهرک صنعتی نبود آب ‌شرب است که اهالی این شهرک را بسیار اذیت می‌کند، آب ‌شرب به‌ جای خود این شهرک صنعتی حتی برای مصارف ضروری به‌ اندازه کافی آب غیرشرب نیز ندارد.

رئیس هیئت‌ مدیره شهرک صنعتی چهار‌دانگه بیان کرد: عدم وجود جاده مناسب و کیفیت بد آسفالت از دیگر معضلات این شهرک صنعتی است، متأسفانه فرمانداری و شهرداری اسلامشهر و شرکتی به‌ نام «برآوند» که از بانیان این شهرک بوده‌اند در انجام وظایفشان نسبت به این شهرک کوتاهی می‌کنند.

وی با اشاره به وجود کارگران زن شاغل در این شهرک صنعتی بیان کرد: قریب به 20 تا 30 درصد کارگران این شهرک صنعتی را بانوان جوان تشکیل می‌دهد که برای اینکه به سر کار خود بیایند باید از کوچه‌های تاریک و به عبارتی ظلمات تردد کنند.

رئیس هیئت‌ مدیره شهرک صنعتی چهار‌دانگه ادامه داد: حال تصور کنید امنیت آنها را چه کسی و چه‌ گونه باید تأمین کند و با این عوارض بسیار سنگین که از اهالی صنعت این شهرک گرفته می‌شود، فراهم کردن روشنایی معابر بر عهده کدام دستگاه است.

صالحی تصریح کرد: وضعیت نابسامان آب و فاضلاب این منطقه باعث آلوده شدن «رودخانه کن» می‌شود. سیستم اگو یا ستینگ این شهرک جزء تعهدات شرکت برآوند بوده است که باید انجام می‌داده اما متأسفانه تاکنون به تعهد خود عمل‌ نکرده‌ است، مدیر این شرکت متأسفانه با ترفند‌هایی می‌خواهد هزینه این پروژه را از تولیدکنندگان و صنعت‌گران این شهرک تأمین کند.

وی با اشاره به عوارض دریافتی شهرداری اسلامشهر از شهرک صنعتی چهاردانگه ادامه داد: موضوع عوارض دریافتی شهرداری اسلامشهر که تک‌ تک سند آنها موجود است بسیار جالب بوده، برای روشن شدن مطلب ابتدا باید عرض کنم که تولیدات این شهرک تا آنجایی که در اینجا می‌شود احصا کرد شامل تولیدات چوبی، صنایع فلزی، ماشین‌آلات، کار‌های مربوط به آهن، موتورسیکلت، کار‌های آلومینیومی، تولیدات قاب‌های چوبی و... می‌شود.

صالحی ادامه داد: در حدود 70 تا 80 درصد از نیروی کار مشغول در این شهرک صنعتی از ساکنان اسلامشهر و چهاردانگه هستند یعنی تولیدکنندگان این شهرک جوانان بیکار این منطقه را به کار گرفته‌اند و به‌ اندازه چشم‌گیری معضل بیکاری جوانان این منطقه را حل کرده‌اند اما متأسفانه کمترین مساعدتی از سوی شهرداری اسلامشهر، فرمانداری این شهرستان و شرکت برآوند به این شهرک نمی‌شود.

رئیس هیئت‌ مدیره شهرک صنعتی چهاردانگه خاطرنشان کرد: البته در این رابطه شهرداری چهار‌دانگه را مقصر نمی‌دانیم، چراکه شهرداری اسلامشهر با تمهیداتی این شهرک را که در منطقه چهار‌دانگه قرار دارد تحت اختیار خود درآورده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه این شهرک به‌ نام چهار‌دانگه است اما تمام عواید و منافع آن اعم از عوارض و ... در اختیار شهرداری اسلامشهر و ... قرار می‌گیرد؛ با اینکه ملک از آن چهاردانگه است اما شهرداری اسلامشهر منطقه را به‌نام خودش ثبت کرده و تمام عوارض این منطقه به‌ حساب این شهرداری واریز می‌شود که بالغ‌ بر 30 تا 40 میلیارد تومان می‌شود.

سید‌حمید صالحی تصریح کرد: مسئله دیگر جمع‌آوری زباله این منطقه است که به یک فاجعه تبدیل‌ شده است به‌ گونه‌ای که شاید بتوان گفت تنها پنج درصد زباله‌های این شهرک توسط متصدیان امر جمع‌آوری می‌شود و 95 درصد ما‌بقی توسط مردم سوزانده می‌شود، حال تصور کنید چه خطراتی از این ناحیه متوجه محیط زیست و سلامتی ساکنان این شهرک صنعتی می‌شود.

وی اظهار کرد: در تکمیل عرایضم در خصوص امنیت باید بگویم اینجا مکانی حدود 700 مترمربع برای نیروی انتظامی در نظر گرفته‌ شده است که شرکت برآوند ساخته و آماده کرده است اما با وجود درخواست‌های مکرر ما از نیروی انتظامی اسلامشهر برای استقرار در این مکان به‌ عنوان یک پاسگاه متأسفانه این امر تاکنون محقق نشده است.

رئیس هیئت‌ مدیره شهرک صنعتی چهاردانگه بیان کرد: شهرک‌ صنعتی دیگری در این منطقه با نظارت شهرداری چهار‌دانگه در حال احداث است و تاکنون حدود 30 درصد آن ساخته‌ شده است اما با آنکه موظف‌ هستند جاده‌ای به سمت آن شهرک بسازند متأسفانه کوتاهی کرده‌اند.

صالحی ادامه داد: نبود این جاده شاید سالانه با آمارهای بالای عبور و مرور که وجود دارد باعث می‌شود کارگران و تولیدکنندگان این منطقه در اثر سانحه تصادف دچار خسارت‌های شدید مالی، جانی و نقص عضو می‌شوند.

وی تصریح کرد: شهرداری و اداره دارایی اسلامشهر سالانه عوارض بسیار سنگینی از تولید‌کنندگان و صنعت‌گران شهرک صنعتی چهاردانگه می‌گیرند اما با آنها مانند یک جانی و صهیونیست برخورد می‌کنند. هنگامی‌ که به آنها می‌گوییم فلان قدر تولید کردیم به‌ جای اینکه مورد تشویق قرار بگیریم تا جوانان بیکار بیشتری را از این منطقه به کار بگماریم در عوض از تولیدکنندگان مالیات‌های بسیار سنگین و ... می‌گیرند.

صالحی خاطر‌نشان کرد: فرض کنید تولیدکننده‌ای که 200 متر مربع کارگاه دارد که 100 متر مربع آن مسقف است حال اگر بخواهد آن 100 مترمربع دیگر را با ایرانیت مسقف کند تا وسایلش در اثر باران خیس نشود یا دستگاهی بگذارد تا چهار نفر بیکار را به کار گیرد و کارآفرینی کند و تولید را بالا ببرد فکر می‌کنید چه بالایی بر سرش می‌آید؟

رئیس هیئت‌ مدیره شهرک صنعتی چهاردانگه ادامه داد: شهرداری اسلامشهر با ضریب چهار جریمه‌های بسیار سنگینی برایش می‌برد و برای هر سالن فرضاً 200 متری 150 تا 200 میلیون تومان جریمه می‌نویسد. این امر و مشکلات عدیده دیگر موجود در این شهرک صنعتی باعث شده است عملاً بسیاری از تولیدکنندگان این شهرک دلسرد شده و تعداد قابل‌توجهی نیز کارگاه‌هایشان را تعطیل کرده یا نیروی کار خود را تعدیل کنند.

صالحی افزود: برای نمونه عرض کنم کارگاه‌ای داشتیم که 50 تا 60 کارگر در آنجا مشغول به کار بودند اما در مدتی که شهرداری اسلامشهر چنین فشارهای مضاعفی را به تولید‌کنندگان آورده است، نیروی کار خود را به پنج تا شش نفر تقلیل داده است.

وی بیان کرد: یعنی سقفی که می‌زنی یا بالکنی که می‌سازی تا بتوانی چند دستگاه در آنجا بگذاری و تولید را افزایش بدهی و چند جوان بیکار را دارای شغل کنی، شهرداری اسلامشهر با ضریب چهار پولش را از مردم می‌گیرد.

رئیس هیئت‌ مدیره شهرک صنعتی چهاردانگه ادامه داد: در حال حاضر مشکل دیگری بر مشکلات این شهرک به‌ نام پسماند افزوده‌ شده است که با رایزنی‌ها و اعتراضات ما و مردم به‌ عنوان قانون جدید اعلام‌ شده است اما قانونی را که در سال 93 اعلام کرده‌اند، دارند از سال 89 حساب می‌کنند و عوارض آن‌ را دریافت ‌می‌کنند.

صالحی اظهار کرد: در سال 93 قانون پرداخت عوارض پسماند را اعلام کرده‌اند و می‌گویند باید از سال 89 این عوارض را پرداخت کنید. هر‌چه به مسئولان این شهرستان در این مورد شکایت بردیم و اعتراض کردیم گوش شنوایی را پیدا نکردیم.

رئیس هیئت‌ مدیره شهرک صنعتی چهاردانگه ادامه داد: در اینجا باید یک نفر به امام‌ جمعه اسلامشهر حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌علی نوروزی مشکلات ما را منتقل کرد که وی انصافاً دلسوزانه با این موضوع برخورد کردند و زحمت زیادی در این رابطه کشیدند، اما با وجود این کارها متأسفانه آنچه به‌ جایی نرسد فریاد است آقایان آمدند و ضرب‌الاجل نیز برای پرداخت این عوارض تعیین کردند.

وی با اشاره به فضای سبز منطقه و نابسامانی آن بیان کرد: فضای سبز این منطقه که دارای درختان فراوانی است در اثر بی‌توجه‌ای و ندادن آب در حال خشک شدن است، شهرداری اسلامشهر که متصدی رسیدگی و آبیاری این فضای سبز و درختان است در این کار کوتاهی می‌کند و نمی‌آید این را تحویل بگیرد، شرکت برآوند نیز کاری نمی‌کند.

رئیس هیئت‌ مدیره شهرک صنعتی چهار‌دانگه گفت: فرماندار اسلامشهر اجازه حفر چاه برای آب شرب را به این شهرک نمی‌دهد این به کنار ما در اینجا حتی آب غیرشرب نیز به‌ اندازه کافی نداریم مع‌الوصف هیچ اقدامی از سوی مسئولان امر صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به مختصات و زمان تأسیس و مشکلات دیگر این شهرک خاطر‌نشان کرد: این شهرک در زمینی به مساحت 24 هکتار بنا شده است و دارای 400 کارگاه و کارخانه است و 100 هزار نفر در این شهرک صنعتی مشغول کار هستند که 70 درصد آنها از همین منطقه اسلامشهر و چهاردانگه هستند.

رئیس هیئت‌ مدیره شهرک صنعتی چهار‌دانگه خاطرنشان کرد: بی‌اغراق این شهرک قطب صنعتی تهران است. از مسئولان این شهرستان می‌‌خواهیم بیایند و جواب‌گوی مشکلات این شهرک صنعتی عظیم باشند.

وی ادامه داد: بنده به‌ عنوان نماینده مردم با حضور خود این مردم شهرک جلسه‌ای می‌گذاریم مسئولان مربوطه این شهرستان بیایند و درد دل ما را بشنوند و با مشکلات ما آشنا بشوند تا شاید گشایشی در مشکلات این شهرک ایجاد شود.

صالحی بیان کرد: اهالی این شهرک بالغ‌ بر 16 سال است که با فلاکت و بی‌منت در حال تولید و کمک به چرخه اقتصاد کشور هستند، انصافاً تولیدکنندگان ما انسان‌های شریف، خوب و زحمت‌کشی هستند اما متأسفانه مسئولان امر فقط حرفشان این است که این شهرک صنعتی جواهری است در دل اسلامشهر اما اقدامی برای رفع مشکلات اهالی این شهرک صنعتی نمی‌کنند.

رئیس هیئت‌ مدیره شهرک صنعتی چهار‌دانگه ادامه داد: آنها می‌گویند ما نمی‌توانیم هزینه شهر را از مردم بگیریم باید از تولیدکنندگان این هزینه را بگیریم، خوب ما می‌گوییم پرداخت می‌کنیم اما در عوضش شما به ما خدمات ارائه کنید و کاری کنید که من تولیدکننده تشویق به تولید بیشتر بشوم.

وی افزود: اما در عوض عوارضی از ما می‌گیرند که اصلاً دیگر ما کار نکنیم، ذکر خاطره‌ای در اینجا بد نیست، تولیدکننده‌ای را به شهرداری بردم که آقا این بنده خدا روزی 200 عدد صندلی تولید می‌کند و 20 نفر کارگر دارد و مستلزم تشویق و پاداش است.

صالحی ادامه داد: در جواب با تعجب گفتند چی 200 عدد صندلی تولید می‌کند و 20 نفر کارگر دارد! انگار با مجرم برخورد می‌کنند. به‌ جای آنکه طرحی را تصویب کنند تا بر اساس آن کارگاه‌ای که نیروی زیاد دارد و مشغول تولید زیاد است تشویق شود، جریمه‌های بسیار سنگین و عوارض خیلی زیاد برایش می‌برند.

رئیس هیئت‌مدیره شهرک صنعتی چهار‌دانگه در پایان متذکر شد: امنیت در منطقه ما بسیار پایین است کارخانه‌ای یا کارگاهی با آن‌ همه زحمت کار می‌کند، یک دزد می‌آید همه اموال و ابزار‌های آن را جمع می‌کند و می‌برد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار