رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان کرج در رابطه با دلایل گرانی لاستیک در ماه‌های اخیر می‌گوید: حدود نیمی از لاستیک مورد نیاز کشور وارداتی است.
کد خبر: ۷۰۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 26 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ تورج خاکی فیروز گفت:رشد قیمت ارز تاثیر بسزایی در افزایش قیمت‌ها داشت از طرفی تولیدکنندگان داخلی هم تولیدات خود راکاهش دادند که قطعا آنها نیز دلایلی برای موضوع داشته‌اند، از همین رو قیمت لاستیک به یکباره افزایش بی‌سابقه‌ای پیدا کرد.

وی با اشاره به وضعیت کنونی بازار این صنف می‌افزاید: اکنون وضعیت بازار نسبت به گذشته بهتر شده است، اما مشکل لاستیک‌فروشان این است که تایرهایی با تعرفه دولتی و نرخ مصوب بین آنها توزیع نمی‌شود.
وی ادامه می‌دهد: تولیدکنندگان و واردکنندگان به‌جای این‌که لاستیک را بین کسبه توزیع کنند به افراد خاصی می‌دهند، درصورتی که کسبه مالیات می‌دهند و هزینه‌های بسیاری متحمل می‌شوند، اما سودش را دیگران می‌برند.

خاکی فیروز با تاکید بر این‌که توزیع نامناسب و نوسان قیمت‌ها مهم‌ترین مشکل این صنف است، می‌گوید: اکنون شرایط به گونه‌ای است که برخی واحدهای صنفی کاملا فعال و برخی دیگر غیرفعالند. بسیاری از آنها لاستیک با قیمت بالا خریده‌اند و با ضرر فروخته‌اند و در نهایت هم این ضررها باعث شده پروانه کسب خود را ابطال کنند.
رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان کرج در رابطه با دلایل گرانی لاستیک و مشکلات این بازار می‌گوید: یکی از مشکلات ما با تولیدکنندگان این است که مجبوریم جنس را از آنان سبدی بخریم؛ یعنی هر چیزی که خودشان تحویل می‌دهند، در صورتی که این به ضرر ماست. برای مثال لاستیک مورد نیاز در البرز با شمال کشور تفاوت دارد و هر منطقه بر اساس نیازش اقدام به خرید می‌کند، اما در خرید سبدی مجبوریم بدون در نظر گرفتن این مسئله خرید کنیم.
«تورج خاکی فیروز» با بیان این‌که جلساتی با اداره صنعت و معدن داشته‌ایم، می‌گوید: اداره صنعت و معدن همکاری خوبی با اتحادیه‌ داشته است، اما مشکل از جایی دیگری است و اکنون ما به دنبال این هستیم که واردکنندگان و تولیدکنندگان جنس را به خرده‌فروش‌ها بدهند و بین آنها توزیع کنند، اما هنوز موفق به این کار نشده‌ایم.
خاکی فیروز ادامه می‌دهد: به تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها در رابطه با مشکل توزیع نامه‌نگاری کردیم و امیدواریم این موضوع در اولویت نگاه مسئولان باشد تا مشکل مردم راحت‌تر حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار