کد خبر: ۷۰۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 23 January 2019

پساب تصفیه‌ خانه شهر صنعتی و شریف آباد درحال رقم زدن بزرگترین مشکل زیست محیطی البرز است 

 

دکتر مهرعلیان، مدیر شبکه بهداشت شهرک البرز در گفت و گو با خبرنگار تابناک قزوین بیان کرد: خروجی پساب تصفیه خانه شهرصنعتی و شریف‌آباد بزرگترین مشکل زیست محیطی منطقه است که طبق آزمایشاتی که توسط سازمان محیط زیست صورت گرفته است خروجی تصفیه خانه شهر صنعتی حاوی فلزات سنگین است که این پساب وارد کانال‌های آب منطقه‌ای شهرستان البرز شده و مثل یک آب سالم برای آبیاری مزارع فرودست و  چند هکتاری شهرستان البرز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 وی ادامه داد: طبق اطلاعاتی که جهاد کشاورزی ارائه داده است هم آب و هم زمین و طی سال‌ها خود بذر، گیاه و ریشه هم آلوده شده است که طبق مطالعاتی که روی کشت گندم انجام شده‌است، متاسفانه به دلیل مشکلات کم‌آبی و کمبود کود این پساب‌ها به دلیل دارا بودن املاح زیاد، بسیار مورد استقبال کشاورزان منطقه قرار می‌گیرد.  

مدیر شبکه بهداشت شهرستان البرز در رابطه با پیگیری‌های انجام شده در این موضوع اظهار کرد: در رابطه با این موضوع در درجه اول محیط زیست است که متاسفانه کمی ضعیف عمل کرده است اما با شورای سلامت کمیته بررسی اب شهر صنعتی البرز با مدیریت فرماندار، جلسات متعددی تشکیل داده‌ایم و دادستان دستور ممنوعیت استفاده از این آب ها را صادر کردند ولی متاسفانه طی سال‌های گذشته طبعات مصرفی این آب همچنان باقیست.

دکتر مهرعلیان افزود: تذکرات در این زمینه به خود تصفیه خانه و مدیریت شهر صنعتی صورت گرفته است ولی مدیریت شرکت شهر صنعتی معتقد است که شرکت ها و کارگاه های کوچک آبکاری ، پساب خود را با این پساب  سایر شرکتها مخلوط می کنند که مجموعه تصفیه خانه جوابگوی این حجم نیست.

 این مسئول که در پایان خاطر نشان کرد: حکم قضایی که توسط دادستان صادر و به سازمان محیط ریست ابلاغ شده است تا با دستور قضایی در این زمینه ورود کنند و در صورت لزوم برخورد صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار