رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:
علی پرزحمت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، گفت: در سال گذشته ۵ هزار و ۳۵۰ تن فرش دستباف به ارزش ۸۳۸ هزار دلار از استان قزوین به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۶۹۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 26 December 2018

۵۳۵۰ تن فرش دستباف از استان قزوین صادر شد

علی پرزحمت در حاشیه افتتاح یازدهمین نمایشگاه فرش دستباف و تابلو فرش در گفتگو با تابناک قزوین بیان کرد: در حال حاضر 8000 بافنده در سطح استان دارای کارت شناسایی هستند که 6000 نفر آنها فعال هستند.

این مسئول اظهار کرد: همچنین ۳۲۰۰ بافنده در روستاها فعالیت دارند که ۹۰ تا ۹۵ درصد آنها بانوان هستند.

رئیس سازمان صمت استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۸ کارگاه تولید فرش در استان فعال هستند که ۲۰ واحد متمرکز و ۱۸ واحد غیر متمرکز است.

پرزحمت ابراز کرد: تا پایان آیان ماه سال جاری تعداد بیمه شدگان قالیباف در استان به ۱۹۵۹ نفر رسیده که تلاش می کنیم این تعداد افزایش یابد.

وی افزود: برای کمک به بافندگان فرش دستباف تسهیلات به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به تعداد ۳۹۳ نفر از قالیبافان مستقل استان پرداخت شده است.

این مسئول بیان کرد: همچنین در اجرای طرح پشتیبان در قالب ۱۳ طرح مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۹۷ نفر به صورت مشاغل خانگی تسهیلات داده شده است.

پرزحمت اضافه کرد: در قالب پشتیبان از سوی بانک عامل هم به هشت نفر از صاحبان کارگاهها مبلغ ۸ میلیارد ریال وام اعطا شده است.

وی افزود: در راستای حمایت از تولید و با توجه به سیاست های دولت تعداد ۲۸ واحد برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت به ارزش ۵ میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.

پرزحمت عنوان کرد: همچنین در سال جاری به ۳۹۳ نفر مجوز مشاغل خانگی و تعداد ۲۰ نفر مجوز پشتیبان صادر شده است.

پرزحمت یادآورشد: از جمله برنامه های آموزشی در سطح استان به برگزاری ۴ دوره آموزشی بافت فرش دستباف مقدماتی و پیشرفته برای ۱۰۰ نفر در خانه فرش و دوره ارتقاء مهارت برای ناظران فنی و چله کشها با حضور ۴۰ نفر می توان اشاره کرد.

این مسئول اظهار داشت: در استان قزوین دو صادرکننده فعال فرش داریم که در تولید فرش های تمام ابریشم و تابلو گبه فعالیت می کنند.

                           

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار