امر درمان یک کار تیمی است و گروه پرستاری به دلیل اینکه بیشترین ارتباط را با مریضان دارند بزرگترین هسته درمانی شناخته می شوند.
کد خبر: ۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱ 22 February 2015

ارشدی جانشین رئیس سازمان نظام پرستاری استان در نشستی با خبرنگارن با بیان اینکه دولت جدید توجه ویژه ای در حوزه سلامت دارد، اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت بسیاری از مشکلات موجود در حوزه درمان را که بیماران با آن دست و پنجه نرم می کردند حل کرد و امروزه بیماران تحت پوشش بیمه تنها 10 درصد از هزینه بیمارستان را پرداخت می کنند.

وی گفت: حدود 50 درصد از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی را پرستاران تشکیل می دهند و متاسفانه در حال حاضر با کمبود پرستار نه تنها در استان بلکه در سطح کشور مواجه هستیم.

وی افزود: به دلیل کمبود پرستار تمامی خدمات بردوش کادر پرستار کنونی سنگینی می کند و آن ها مجبور به اضافه کاری برای رفع این کمبودها هستند.

جانشین رئیس نظام پرستاری استان با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت باعث افزایش کیفیت و حجم خدمات ارائه شده توسط بیمارستان ها شده است، تاکید کرد: متاسفانه عدالت در حوزه سلامت با عدالت پرداخت همراه نیست.

ارشدی، فرسودگی های شغلی و ترک شغلی را از عواقب این ناعدالتی عنوان و خاطرنشان کرد: قانون تعرفه گذاری پرستاری هفت سال پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده ولی خبری از اجرای آن نیست.

جانشین رئیس سازمان نظام پرستاری استان با بیان اینکه در سال جاری در دو دوره زمانی مختلف حدود 500 نفر در بیمارستان ها استخدام کرده ایم، ادامه داد: تعداد دانشجویان پرستاری در دوسال گذشته دوبرابر شده و جذابیت و بازار کار شغلی، تعداد زیادی از افراد را به سمت این رشته سوق داده است.

مدیر نظام پرستاری دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پرستار و روز پرستار به جامعه پرستاری کشور گفت: امر درمان یک کار تیمی است و گروه پرستاری به دلیل اینکه بیشترین ارتباط را با مریضان دارند بزرگترین هسته درمانی شناخته می شوند.

شیرزاد با اشاره به اینکه سازمان نظام پرستاری برنامه های متعددی را برای گرامیداشت هفته پرستار تدارک دیده است، افزود: مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان در تالار وحدت دانشگاه تبریز، جلسه با پرستاران بازنشسته و بررسی مسائل و مشکلات آنان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از برخی مراکز ازجمله بیمارستان  شهید قاضی و بیمارستان کودکان و برپایی چادر اندازه گیری فشارخون در روبروی مصلی از جمله این برنامه ها می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار