رئیس پلیس آگاهی استان قم برای امنیت بیشتر شهروندان در مقابل دزدی‌ها به بیان چند دنکته ایمنی پرداخت.
کد خبر: ۶۹۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹ 24 December 2018

به گزارش تابناک قم، سرهنگ احمد کرمی در توصیه‌هایی عنوان کرد: از حمل پول نقد بدون پوشش و حفاظت مناسب مخصوصاً هنگام خروج از بانك خودداري کرده و حتي الامكان از چك‌هاي بانكي استفاده كنيد، همچنین از حمل پول نقد زياد، اقلام قيمتي و حمل غيرضروري اسناد و مدارك باارزش به صورت پياده در هر شرايطي بپرهيزيد.

وی افزود: از شمارش پول در انظار عمومي بپرهيزيد، چنانچه به اقتضاي شغل خود مجبور به حمل پول نقد هستيد، از وسائط نقليه عمومي استفاده کرده و از سوار شدن به اتومبيل هاي متفرقه شخصي مخصوصاً در مسيرهاي پرت، خلوت و خارج شهر خودداري کنيد.

کرمی ادامه داد: هنگام دريافت پول و خروج از بانك مراقب اطراف خود، خصوصاً موتورسواران مشكوك باشيد، در صورتي كه مجبور به استفاده از خودروهاي شخصي هستيد، وضعيت داخل اتومبيل از قبيل درها، شيشه بالابر و ... را بررسي کنيد و درصورت مشاهده موارد مشكوك يا حركات و صحبت هاي نابجا، به صورت معقول از خودرو پياده شده و از مردم كمك بگيريد و با به خاطر سپردن شماره پلاك، رنگ و ساير مشخصات خودرو، نيروي انتظامي را مطلع کنيد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: در صورت مشاهده تغيير مسير بي تفاوت نبوده و سريعاً به راننده متذكر شويد، در بين راه از قبول هر گونه خوردني و نوشيدني از راننده و مسافران بپرهيزيد، استفاده از وسائل نقليه عمومي مانند اتوبوس، ميني بوس و تاكسي به ويژه براي خواهران اطمينان بخش تر است، بنابراین توصيه مي شود در صورت تنها بودن از وسائل نقليه عمومي استفاده کنيد.

وی خاطرنشان کرد: شب ها از سوار شدن به خودروهاي شخصي جهت تردد اجتناب کنيد و براي تردد به مناطق حاشيه اي و خلوت شهر بهتر است از وسائل نقليه شخصي ديگران استفاده نکنيد.

کرمی تصریح کرد: پول نقد، زيور آلات و اشياء قيمتي خود را در معرض ديد راننده و سرنشينان قرار ندهيد و در پايانه هاي مسافربري وسائل شخصي خود را به افراد ناشناس نسپاريد، همچنین از كيف و ساير وسائل همراه خود فاصله نگيريد، اگر قصد معامله اي داريد كه به حمل پول نقد نيازمند است، نزد افراد ناشناس از آن صحبت نكنيد.

سرهنگ کرمی تاکید کرد: چنانچه در صندوق عقب خودرو وسائلي داريد، به هنگام برداشتن آن اندكي صبر كنيد و بعد از پياده شدن راننده از اتومبيل خارج شويد و در صورت پنچر شدن مشكوك و غيرعادي اتومبيل پول نقد و اشياء قيمتي خود را در جاي مطمئن قرار داده و پس از قفل کردن درها با هوشياري كامل نسبت به تعويض لاستيك اقدام کنيد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار