مدیرکل کمیته امداد ایلام گفت: رفع محرومیت در ۲۵ روستای محروم بخش ماژین شهرستان دره شهر با همکاری و همراهی کمیته امداد در حال انجام است.
کد خبر: ۶۹۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 22 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ ضیا رضایی اظهار داشت: تعداد ۲۵ روستای محروم بخش ماژین شهرستان دره شهر بر اساس برنامه های محرومیت زدایی کمیته امداد استان ایلام توسط چند تیم تخصصی و کارشناسی به منظور کاهش فقر خانواده های محروم ، مورد بررسی و بازدید مدیران و کارشناسان این نهاد قرار گرفتند.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ خانواده محروم و نیازمند بخش محروم ماژین در شهرستان دره شهر که ساکن ۲۵ روستای این بخش هستند و قبلا توسط مددکاران این نهاد شناسایی شده بودند، به صورت میدانی توسط چهار تیم کارشناسی و با حضور معاونین و اعضای شورای مدیران کمیته امداد استان به مورد بازدید قرار گرفته و نیازهای آنان از نزدیک شناسایی شد.

رضایی افزود: این تیم های کارشناسی با حضور در منازل روستاها سطح فقر و نوع نیازهای این خانواده ها را بررسی و در آینده نزدیک توسط این نهاد در خصوص رفع این نیازها و کاستن از میزان فقر این خانواده ها تصمیم گیری خواهد شد.

وی گفت: ضمن رصد کردن مشکلات حاد و ضروری این خانواده ها، تصمیم بر این شد که نسبت به عملیاتی کردن مصوبات این سفر و خدمت فوری به این خانواده ها در یک بازده زمانی کوتاه مدت اقدام شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه این خانوادها دارای مشکلات و نیازهای گوناگون هستند، افزود: ساخت و تکمیل مسکن برای این نیازمندان، تصمیم گیری برای اشتغال و توانمندسازی خانواده ها، خرید لوازم خانگی ضروری، پرداخت وام های قرض الحسنه کارگشایی، کمک به سالمندان بستری شده در منزل و پرداخت هزینه های نگهداری از آنان، ارائه خدمات درمانی و کمکهای موردی بلاعوض از جمله برنامه ها و خدمات فوری کمیته امداد به این خانواده ها خواهد بود.

رضایی با اشاره به اینکه بیکاری و نبود شغل، خصوصاً در بین جوانان این منطقه و خانواده های نیازمند از عمده ترین مشکلات این خانواده ها است گفت: نبود انگیزه و هدف برای کار و فعالیت شغلی، مقاومت در برابر برنامه های اشتغال زایی و عدم تمایل به دریافت تسهیلات اشتغال زایی،از جمله موانع اصلی در زمینه ایجاد اشتغال برای این خانواده ها است./م

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار