کد خبر: ۶۹۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 20 December 2018
خبر منتشر شده در برخی رسانه‌های استان قزوین مبنی بر انتقال پسماندهای بیمارستانی و خطرناک تبریز به استان قزوین تکذیب شد.  
در پی انتشار خبری با عنوان "ارسال پسماندهای خطرناک تبریز به قزوین!" در برخی رسانه‌های استان قزوین به نقل از معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و ارائه اطلاعات ناقص و خلاف واقع در رسانه‌های مذکور، معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در این خصوص توضیحاتی ارائه داد. 
  
حسن عباس نژاد با بیان این‌که جلسه تشکیل شده در شورای شهر تبریز با دستور جلسه بررسی وضعیت آلودگی هوای کلان شهر تبریز بود، گفت: در این جلسه تصمیمی در مورد بحث پسماند گرفته نشده است. 
   
وی افزود: پسماندهای بیمارستانی تبریز در خود بیمارستان ها بی خطرسازی شده و جهت دفع تحویل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز می شوند و مشکلی خاصی از این بابت وجود ندارد.  
 
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه گفت: پسماندهای مراکز پزشکی و کلینیک‌های تبریز نیز توسط سه شرکت بخش خصوصی جمع آوری و پس از بی خطرسازی امحاء می‌شوند و نیازی به ارسال آن‌ها به شهرها و مرکز دیگر استان‌ها وجود ندارد.  
وی تاکید کرد: سایت دفن پسماند ویژه آذربایجان شرقی مطالعه و تصویب شده و مراحل اداری و تشریفات لازم برای واگذاری این طرح به بخش خصوصی در حال انجام است و شرکت های مختلفی در این راستا فعال شده‌اند. 
  
عباس نژاد بیان کرد: هر گونه انتقال پسماند ویژه تابع قوانین و مقررات خاص سازمان حفاظت محیط زیست است و اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز مجوزی برای انتقال پسماندهای سایر استان‌ها به قزوین صادر نکرده است و انتشار چنین خبرهایی اساساً درست نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :