یک سال از وعده فرماندار کرج گذشت
طرح ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) با وجود تاکیدات مکرر مسئولان ارشد از جمله آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز، هنوز تدوین و تصویب نشده است
کد خبر: ۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷ 22 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: مردم استان البرز در طول دوران دفاع مقدس بهترین فرزندان خود را تقدیم راه اسلام، انقلاب و ولایت کردند.
یکی از بزرگ‌ترین گلزارهای شهدا در مرکز استان البرز قرار دارد. گلزار شهدای امامزاده محمد (ص) که میزبان پیکر مطهر بیش از 1600 شهید دوران دفاع مقدس است.
در تاریخ 19 بهمن سال 92، یعنی بیش از یک سال قبل آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرج در مراسم غبارروبی گلزار شهدا امامزاده محمد (ع) طی سخنانی تاکید کرد: گلزار امامزاده محمد (ع) چهارمین گلزار بزرگ کشور است و یکی از سرمایه‌های اصلی استان البرز به شمار می‌آید.
وی خواستار توجه بیشتر مسئولان به این گلزار شهدا شد و اظهار داشت: باید از این سرمایه بزرگ استفاده لازم را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نشر معارف اسلامی و اهل بیت (ع) ببریم و رسیدن به این هدف نیازمند ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع)، احداث یک مسجد جامع و حوزه علمیه در جوار آستان امامزاده است.
در همین راستا محمدتقی ایرانی معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج با حضور در پایگاه مقاومت بسیج حوزه 217 شهید زین‌الدین مستقر در امامزاده محمد (ع) و پس از دیدار با بسیجیان این پایگاه،‌ ضمن بررسی نیازها و کمبودهای برخی از مناطق کرج بر ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) تأکید کرد و افزود: طرح جامع ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) باید تدوین و اجرایی شود.
ایرانی اضافه کرد: در راستای ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) باید کارگروهی متشکل از نماینده سپاه، شورای اسلامی شهر کرج، ادارات بنیاد شهید و اوقاف در کمترین زمان و درفرمانداری کرج تشکیل شود.
وی ادامه داد: این کارگروه باید با در نظر گرفتن شرایط، نیازها و کاستی‌ها طرح جامع ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) را ارائه کند.
حال پس از یک سال که از این دستور می‌گذرد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز درباره طرح ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) می گوید: این امامزاده میزبان بیش از هزار و 600 شهید جنگ تحمیلی در قطعه شهدا است و دومین گلزار شهدای بزرگ کشور محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی با اشاره بر ضرورت ساماندهی گلزار شهدای امام زاده محمد (ص) تاکید کرد: بدون شک محوطه و فضای گلزار شهدا باید درشان مقام معنوی این افراد باشد.
وی تصریح کرد: ‌ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ص) جزء وظایف اجرایی اوقاف استان نیست و متولی خاص خودش را دارد.
وی اظهار کرد:‌ البته این به آن معنا نیست که اوقاف از اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا حمایت نکرده و در این فرایند همکاری ندارد .
این مسئول افزود: اداره کل اوقاف استان البرز آمادگی دارد به عنوان بازو و همراه در کنار دستگاه‌های متصدی ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ص) قرار بگیرد تا طرح‌های پیش‌بینی شده برای ساماندهی این گلزار اجرایی شود. 
وی در پایان گفت: نباید اجازه دهیم که شهدا به فراموشی سپرده شوند؛ چرا که شهدا سرمایه معنوی نظام هستند به همین دلیل هر کس از هر طریقی که می‌تواند باید برای زنده نگه داشتن یاد شهدا در جامعه تلاش کند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار